Eternal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexEternalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

 

 Worn out places, worn out faces {Apollo}

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyza okt 27, 2012 6:25 pm



The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
H a d e s , l o r d o f t h e U n d e r w o r l d


Het was een frisse mid-herfst dag in Olympia, het verlaten stadje. De spelen waren al voorbij, spelen die hij zelf niet bijgewoond had. Afkeurend keek hij naar de natuur, die langzaam verschrompelde. Ja, ze was bij hem.. Zijn vrouw, Persephone. Nu zat ze diep in de onderwereld, in het paleis, te lezen of misschien wel te eten. De tijd schreed langzaam voort in de onderwereld, maar hier niet, zoals ze hem verteld had. Het was alsof hij Helios' span met paarden door de lucht kon zien draven, maar toen hij beter keek zag hij dat het enkel een grote bol vlammen was in het midden van de lucht met wolken er voor. Toen hij terug naar beneden keek zag hij gele en oranje vlekken voor zijn ogen dartelen.

De kleur van de, normaal roze, bloesems was stilaan aan het vervagen. De bomen waren half kaal geplukt, de wind schuurde met een gematigd warme bries lang zijn kaken. Deze sfeer, wat was het oh zo fijn om dan in de bovenwereld te zijn. Het klimaat was ideaal, vond hij, want hij was nooit zo'n liefhebber van warme dagen en hittegolven geweest. Zelfs niet van de natuur, hij vond het brakke landschap wel fijn ogen. Al stond de bloedrode kleur van sommige bladeren hem toch ook wel aan. Hij liep rustig voort, tot hij plots de aanwezigheid van andere voetstappen gewaar werd. Uit zijn ooghoeken ving hij een glimp van de andere persoon op...


>> Only Apollo
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyzo okt 28, 2012 7:47 pm

Apollo huiverde toen hij door de straten van Olympia liep. Niet van de kou, nee, meer omdat het landschap er zo kil uitzag. De bloemen en planten gingen dood, de bomen lieten hun mooi gekleurde bladeren vallen en de temperatuur zakte. Stevig beende hij door. "Apollo, ga eens even kijken op de locatie waar de spelen gehouden zijn," imiteerde Apollo zijn vader. Waar was dat nu weer goed voor. Als hij dan zo nodig weg moest konden ze dat ook gewoon aan hem vragen? Het sloeg nergens op. Hij was de enige god zie zich een beetje druk maakte om wat er in de wereld gebeurde, en dan werd hij genegeerd. Nou, ze moesten het zelf maar weten. Hij had ook wel wat beters aan zijn hoofd dan zich druk maken in een vergadering op de Olympus. Zijn dochter was doodziek, en hij had niet de kracht haar te genezen. Het was toch te gek voor woorden? Hij, de god van de geneeskunst, was niet in staat iemand te genezen. Maar toen hij bij de goden was aangekomen om hen te vertellen dat hij zijn krachten verloor lachten ze hem uit. Hoe langer hij erover nadacht hoe kwader hij werd. Apollo haalde de sjaal voor zijn mond weg en stak zijn nek uit. Daar lag het, het sportcomplex van Olympia, waar de spelen tegenwoordig gehouden werden. Wat hij er zoeken moest? Geen idee. Maar als er iets bijzonders was zou hij het daar wel merken. Snel begroef hij zijn kin in de lekker warme sjaal. Het was misschien nog iets te vroeg voor zulke accesoires, maar dat boeide Apollo allemaal niet zo. Hij zag er goed uit, wat boeide het dan of het nog niet het seizoen was. Die mensen moesten eens niet zo zeuren en beseffen dat hij de trendsetter hoorde te zijn. Ze wisten niet eens wie hij was. Kwaad smeet hij het blikje, waar even geleden de koffie die hij net gehaald had nog in had gezeten, over straat kneep zijn ogen tot spleetjes. De goden hadden er een zooitje van gemaakt. Schuddend met zijn hoofd lette Apollo niet op de weg voor hem, de man viel pas op toen Apollo bijna tegen hem opliep. De god snoof. Ook dat nog. "Dag, oompje," zei hij cynisch tegen Hades en stond stil.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyma okt 29, 2012 5:57 pm



The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
H a d e s , l o r d o f t h e U n d e r w o r l d


De man liep bijna tegen hem op toen de god van de onderwereld zich omdraaide. Hij herkende hem meteen, en de jonge god hem ook.. Blijkbaar. Hij snoof en stond toen pas stil. "Dag oompje," zei hij cynisch. Hades kneep zijn ogen samen en bestudeerde Apollo grondig. Gegroeid, knapper dan dat klein mannetje van vroeger, maar wat was hij nog steeds een vervelend rot joch. Hij trok een wenkbrauw omhoog bij de toon die hij zo tegen hem aansloeg. Volgens hem was hij toch wel tig keer ouder en dus kon de jongen wel wat respect voor hem opbrengen. Goden, ze waren toch allemaal het zelfde!

"Kijk eens aan," bromde hij en liet zijn blik even snel over de zonnegod heen glijden om hem van kop tot teen te bestuderen. "als dat niet weer zo'n bastaard is van mijn broer." Hij liet een geërgerde zucht van tussen zijn lippen ontsnappen en liet zijn minachtende blik toen voor wat het was, om ergens in de verte te gaan staren tijdens hun gesprek. Misschien zou hij dan wel zijn woede kunnen controleren. "Het verwonderd me dat Hera jou en je zuster nog niets aangedaan heeft. Dat doet ze normaliter wel.." Hij keek de jongeman even kort aan. "Maar ja," hoonde hij. "De wonderen zijn de wereld nog niet uit zo te zien." Zijn blik verstrakte weer. "Zeg es, wat moet je." Siste hij toen vijandig.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyma okt 29, 2012 7:53 pm

"Kijk eens aan," zei Hades, de stilte verbrekend. "Als dat niet weer zo'n bastaard is van mijn broer." De man zuchtte geërgerd en staarde naar een punt in de verte. Vast om z'n woedeaanvallen in de toom te houden, dacht Apollo. Toch kon hij het niet laten om er iets scherps op te antwoordden. "Bastaard of niet, toch is Zeus voor mij wel de liefhebbende vader die jij nooit gehad hebt." Die zat. "Het verwonderd me dat Hera jou en je zuster nog niets aangedaan heeft. Dat doet ze normaliter wel.." Hij had wel een punt. Tegen de andere buitenechtelijke kinderen van Zeus was Hera een hel. Hij kon zelf ook niet zeggen dat Hera dol op hem en Artemis was, maar ze had tenminste geen hekel aan hen. "In tegenstelling tot iemand anders hier, weet Hera nog wel wat van manieren. Zou je misschien eens een voorbeeld aan kunnen nemen." Apollo vond het verschrikkelijk leuk om Hades zo te pesten. En waarom zou hij ook niet? Hades was ook iemand om de spot mee te kunnen drijven. De oude chagrijnige baas van de onderwereld, zelfs Zeus praatte altijd met een ondefineerbare ondertoon in zijn stem als hij over Hades sprak. De man had zichzelf ook nooit meer vertoond op de Olympus sinds Apollo nog erg jong was. "Maar ja," ging Hades verder. "De wonderen zijn de wereld nog niet uit zo te zien." Apollo negeerde hem. "Zeg es, wat moet je," beet Hades hem toe. Apollo trok een wenkbrauw op en keek zijn oom arrogant aan. "Waarom zou ík jou mijn beweegredenen vertellen. Aan jou, die zelf ook niets anders doet dan chagrijnig in de onderwereld wachtten tot mijn nichtje eindelijk de schok van de ontvoering te boven is." Apollo's blik was donker geworden toen hij dit zei. Hoewel hij Kore niet al te vaak zag, mocht hij haar wel heel erg. Nu was ze weg. Alles wat Hades deed gebeurde uit eigen belang, en meestal was dat nadelig voor anderen.


Laatst aangepast door Apollo op za dec 15, 2012 7:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptydi okt 30, 2012 12:26 am



The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
H a d e s , l o r d o f t h e U n d e r w o r l d


"Bastaard of niet, toch is Zeus voor mij wel de liefhebbende vader die jij nooit gehad hebt.” Had Apollo als tegenantwoord gesnauwd. “In tegenstelling tot iemand anders hier, weet Hera nog wel wat van manieren. Zou je misschien eens een voorbeeld aan kunnen nemen.” Ja wat had die jongen een fel mondje gekregen de voorbije eeuwen. Met een arrogante blik en een opgetrokken wenkbrauw keek de jongeman hem aan. “Waarom zou ík jou mijn beweegredenen vertellen. Aan jou, die zelf ook niets anders doet dan chagrijnig in de onderwereld wachtten tot mijn nichtje eindelijk de schok van de ontvoering te boven is.” Hades keek hem strak aan, zijn ogen werden groter van de oplaaiende woede. “Ik weet niet, misschien omdat ik ouder ben dan jij?!” Siste hij scherp en keek hem priemend aan terwijl hij zijn armen voor zijn borst vouwde. Hij hief zijn kin hoog in de lucht op terwijl hij verder gepikeerd zat te wezen. “Ontvoering, ontvoering.” Hij sprak op hetzelfde toontje als Apollo het uitgesproken had, maar bootste het na met een irritanter stemmetje. “Dat is nogal een groot woord, vind je niet!” Apollo moest zijn mening daarover niet uitspreken, vond Hades, dus hij had het ook helemaal niet op een vragende toon verteld maar op een felle. Hij sprak het op dezelfde manier uit als een bevel, hij moest en zou het met hem eens zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptywo okt 31, 2012 7:25 pm

Natuurlijk wist Apollo wel dat hij moest oppassen met Hades, de god was nog steeds erg machtig, en Apollo wist niet of hij wel tegen zijn kracht opgewassen was, maar hij vond het gewoon te leuk om Hades dwars te liggen. “Ik weet niet, misschien omdat ik ouder ben dan jij?!” Apollo liet een sarcastisch lachje horen. "Luister Hades, we zijn beiden onsterfelijk. Denk je nu echt dat leeftijd er wat toe doet?" Hij hoorde hoe Hades zijn stem probeerde na te doen. Het mislukte jammerlijk. “Dat is nogal een groot woord, vind je niet!” kreeg de jonge zonnegoed toegeworpen. "Groot woord of niet, het is wel precies wat je gedaan hebt. Of zit ik er nu helemaal naast?" reageerde hij abrupt. Wie de bal kaatste kom hem terug verwachten, en Apollo had nu eenmaal altijd zijn woordje wel klaar. Dat was gewoon zijn karakter. "Je zou eens na moeten denken wat de gevolgen zijn. Sinds jij Kore ontvoerd hebt heeft Demeter aan een stuk door gehuild." Hij maakte een wijd armgebaar. "Kijk om je heen, Hades! Zie hoe alles verdord!" Zijn ogen versmalden zich en hij wees met zijn vinger richting Hades' borst. "Dat heb jíj veroorzaakt," beet Apollo hem toe. "En hoewel ik weet dat jij wel zo'n naargeestig persoon bent die daar van houdt, is het onnatuurlijk hoe snel het gegaan is! De mensen hier denken dat het een snel vallende herfst is. Maar jij en ik weten wel beter." Op het laatst was Apollo dreigend gaan fluisteren. Zijn ogen werden groot toen hij besefte dat zijn vader hem misschien wel juist naar deze plek gestuurd had, omdat hij wist dat Hades hier ook zou zijn. Misschien had zijn vader hem wijs genoeg gevonden om Hades eens flink om zijn nummer te zetten. Misschien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyvr nov 02, 2012 7:56 pm



The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
H a d e s , l o r d o f t h e U n d e r w o r l d


Het sarcasme droop van Apollo’s lachje toen hij de god van de onderwereld antwoordde. “Luister Hades, we zijn beiden ontsterfelijk. Denk je nu echt dat leeftijd er wat toe doet?” Hades snauwde vinnig terug: “Ga je dat ook tegen moeder Gaia zeggen?!” Verder liet hij zich niet doen. “Groot woord of niet, het is wel precies wat je gedaan hebt. Of zit ik er nu helemaal naast?” Reageerde hij. De god werd nog bleker dan de lijkbleke kleur van zijn huid bij het horen van dat rake antwoord. “Je zou eens na moeten denken wat de gevolgen zijn. Sinds jij Kore ontvoerd hebt heeft Demeter aan een stuk door gehuild.” Hades liet een grommend geluid horen vanuit zijn keel. “Alsof dat wicht mij iets kan schelen!” Maar de zonnegod praatte door, en spreidde zijn armen. “Kijk om je heen, Hades! Zie hoe alles verdord!” Hij deed niet wat de jongen van hem vroeg. Hij wist hoe het er om zich heen uit zag, en lieve goden nog aan toe.. Hij hield ervan. Zo moest de hele wereld zijn.

Hij keek Apollo met even venijnige ogen aan, als hoe de zonnegod nu naar hem keek. Een vinger wees priemend naar zijn borst. “Dat heb jíj veroorzaakt, en hoewel ik weet dat jij wel zo’n naargeestig persoon bent die daar van houdt, is het onnatuurlijk hoe snel het gegaan is!” De kille schaterlach van Hades klonk luid over de plek. Wat een idioot, dacht hij nu echt dat het hem iets kon schelen? “De mensen hier denken dat het een snel vallende herfst is. Maar jij en ik weten wel beter.” Zijn laatste woorden stierven weg als dreigend gefluister. “Luister mannetje,” De lach op zijn gezicht was plots vergaan. “mij maakt het echt niet uit hoe of wat je ervan vindt. Dus ga maar snel terug naar Olympus, en vertel je lieve tante maar dat ze haar dochter nooit meer terug ziet.” Hij wuifde hem met een veelbetekenend gebaar weg en draaide zich om, om zijn wandeling te hervatten.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyvr nov 02, 2012 8:15 pm

“Luister mannetje,” en met deze woorden verdween ook de kille glimlach van Hades' gezicht. “mij maakt het echt niet uit hoe of wat je ervan vindt. Dus ga maar snel terug naar Olympus, en vertel je lieve tante maar dat ze haar dochter nooit meer terug ziet.” Hades draaide zich om terwijl hij hem weg wuifde met zijn hand. Apollo zuchtte overdreven hard, zodat Hades het wel moest horen. "Ben jij nou echt zo'n persoon dat voor iemand wegloopt als hij het niet van diegene kan winnen in een discussie? Ik had meer verwacht dat jij zo'n type zou zijn die allemaal invalide argumenten zou verzinnen en zou gaan schreeuwen, om maar gelijk te krijgen." Apollo sloeg zijn armen over elkaar en tikte met zijn rechtervoet op de grond. "En ik meen mij ook nog laatst woendende stem uit de telefoon horen schreeuwen. 'Mijn paleis staat onder water Zeus, doe er iets aan!'" siste Apollo op een manier zoals Hades het ook gedaan zou kunnen hebben. "Ik weet zeker dat je verrast was door die onaangename ontwikkeling door jouw ondoordachte actie," zei Apollo mierzoet. "Maar goed, als jij te laf bent de discussie aan te gaan, zul je nog wel meerdere onverwachtse en nadelige gevolgen ondervinden." De zonnegod grijsnde. "Fijn met je gepraat te hebben, Hades, fijne dag verder," grinnikte Apollo sarcastisch en wachtte tot Hades zich woedend om zou draaien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyvr nov 02, 2012 10:15 pm



The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
H a d e s , l o r d o f t h e U n d e r w o r l d


Apollo liet een overdreven zucht horen toen hij zich omdraaide. “Ben jij nou echt zo’n persoon dat voor iemand wegloopt als hij het niet van diegene kan winnen in een discussie? Ik had meer verwacht dat jij zo’n type zou zijn die allemaal invalide argumenten zou verzinnen en zou gaan schreeuwen, om maar gelijk te krijgen.” Hades proestte het uit van het lachen, maar hij keek de naïeve god niet aan. “Dit is verre van een discussie, mannetje.” Hij lachte nog wat na. “En ik meen mij ook nog laatst woedende stem uit de telefoon horen schreeuwen ‘mijn paleis staat onderwater Zeus, doe er iets aan!’” De sissende stem leek nu verdacht veel op die van Hades zelf. “Ik weet zeker dat je verrast was door die onaangename ontwikkelijk door jouw ondoordachte actie, maar goed, als jij te laf bent de discussie aan te gaan, zul je nog wel meerdere onverwachtse en nadelige gevolgen ondervinden.” Hij grijnsde breed. “Fijn met je gepraat te hebben, Hades, fijne dag verder.” De lijkbleke god bleef nog een beetje voor zich uitstaren, maar draaide zich daarna om. Zijn hoofd was witheet van woede. Hij beende met grote, dreigende passen naar hem toe. “Best, telefoongesprekken afluisteren, oke. Breng de discussie maar, dan zet ik je eens goed op je plek. Die grote mond zal wel krimpen, of geef je het op?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyza nov 03, 2012 5:32 pm

Apollo grijnsde toen de bleke god van de onderwereld zich omdraaide. Met een lichaamstaal die niets anders leek te willen dan vertellen dat hij woest was beende Hades weer terug richting Apollo. Een halve meter voor de zonnegod kwam hij tot stilstand. “Best, telefoongesprekken afluisteren, oke. Breng de discussie maar, dan zet ik je eens goed op je plek. Die grote mond zal wel krimpen, of geef je het op?" Apollo grinnikte. "Eigenlijk was het niet echt afluisteren. Zeus had de telefoon op speaker staan," wreef Apollo er nog even in. Het was geen geheim dat de goden Hades niet mochten, en dat zou de oude zeur voor hem vast zelf ook wel beseffen. "Waarom heb je Kore ontvoerd, Hades," zei Apollo op strenge toon en de grijns verdween even snel van zijn lippen als dat ie gekomen was. "Het mag jou dan wel niets schelen wat er hier gebeurt," begon hij, wijzend met zijn armen naar de natuur om hen heen. "Maar vroeg of laat ga je hier problemen mee krijgen als Zeus besluit dat het hem teveel wordt. Waarom riskeer je die problemen, oompje? Demeter is nog steeds ontroostbaar en dat irriteert vader mateloos. Binnenkort krijgt Poseidon nog een keer de opdracht om het dodenrijk onderwater te zetten, maar deze keer goed. Maar goed, dat was de zakelijke kant," Apollo grijnsde. Zakelijke kant, dat had hij mooi bedacht. "Nu door naar de persoonlijke kant van het verhaal. Wat vind Kore eigenlijk zelf? Ik denk dat ze een hekel aan je heeft omdat je haar ontvoerd hebt." Apollo geloofde in wat hij zei. "Kore heeft een hekel aan alles wat kaal en dood is, en is dat niet precies wat jouw rijk allemaal bevat? Een grote kale dorre leegte?" Apollo schudde zijn hoofd. Hij begreep gewoon niet waarom Hades niet wat beter had nagedacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyma nov 26, 2012 8:11 pm



The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
H a d e s , l o r d o f t h e U n d e r w o r l d


Het gegrinnik - afkomstig van Apollo - zinde Hades niet zo, hij werd er alleen maar geïrriteerder van. Een klein zenuwtrekje speelde rond zijn oog terwijl hij luisterde naar de brutale woorden van de jongeman. "Eigenlijk was het niet echt afluisteren. Zeus had de telefoon op speaker staan," Hades balde vol razernij zijn vuisten. Hoewel hij het liefst de jonge god een klap verkocht had, hield hij zich in. Het was slechts één van Zeus' onderkruipsels, als er een iemand was die zijn toorn moest voelen dan was het die zogenaamde oppergod wel. Oppergod, Hades snoof minachtend bij die gedachte, Hij moest oppergod zijn. "Waarom heb je Kore ontvoerd, Hades," vroeg Apollo, zijn gedachten doorbroken, plots luid. De god van de onderwereld inspecteerde zijn gezicht. De grijns, weg, de jeugdigheid, weg.. De strenge blik liet hem ouder ogen, wat in Hades' ogen een paar trekjes van Zeus mee had. "Ontvoeren, ontvoeren, wie zegt dat het wel zo ging.." Murmelde Hades tijdens de verwijting die hij te horen kreeg. "Het mag jou dan wel niets schelen wat er hier gebeurt," begon hij, en hij gebaarde naar de natuur om hen heen die verwelkt was. "Maar vroeg of laat ga je hier problemen mee krijgen als Zeus besluit dat het hem teveel wordt. Waarom riskeer je die problemen, oompje? Demeter is nog steeds ontroostbaar en dat irriteert vader mateloos. Binnenkort krijgt Poseidon nog een keer de opdracht om het dodenrijk onderwater te zetten, maar deze keer goed. Maar goed, dat was de zakelijke kant," de god grijnsde en Hades kneep zijn ogen fijn tot spleetjes.

Poseidon? Die zou hij wel om kunnen praten, desnoods kopen. Ze waren tenslotte broers, en naar zijn eigen gevoel hadden ze misschien wel een betere band dan de zeegod had met de oppergod. "Nu door naar de persoonlijke kant van het verhaal. Wat vind Kore eigenlijk zelf?" Begon hij en de ogen van de dood leken plots vuur te gaan schieten. "Dat gaat je niets aan, en de rest interesseert me geen moer." Toch bleef de zonnegod doorpraten.. "Ik denk dat ze een hekel aan je heeft omdat je haar ontvoerd hebt." Zijn zelfverzekerdheid liet de oudere man alleen maar woedender worden. "Ik héb haar niet ontvoerd." Siste hij, proberend zich koest te houden maar dat was wel een hele grote opgave voor hem. "Kore heeft een hekel aan alles wat kaal en dood is, en is dat niet precies wat jouw rijk allemaal bevat? Een grote, kale, dorre leegte?" Apollo schudde zijn hoofd en Hades keek hem pisnijdig aan. "Dàt is jouw zaak niet, tenzij je zo graag een bezoekje in mijn rijk wil brengen om het zo zeker te kunnen bewijzen." De wind liet zijn cape wat meer opwaaien, zo hoog dat de zwarte stof even langs zijn linkerwang streek. "Het maakt Zeus' helemaal niet uit, hoeveel Demeter ook huilt, zolang dat hij zelf met zijn gat in de boter blijft zitten is het oké voor hem. Dus vertel die smeerlap maar dat hij mooi naar de onderwereld kan komen, maar mijn antwoord blijft hoe dan ook nee." De vijandige blik die hij hem toewierp was nog nooit zo kil geweest. "Ze heeft granaatappel gegeten, Apollo," grijnsde hij venijnig. "iets zegt me dat jou drachmen daarbij valt."

OOC: Je frank valt (je hebt het door) => Je drachmen valt, haha, get it? #VageHumor
P.S.: Sorry voor de late post, ik heb al een tijdje inspi gehad maar toen was ik het eigenlijk een beetje vergeten. Nu dat die belgische examens er ook aan komen..

Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Emptyza dec 15, 2012 7:46 pm

"Dàt is jouw zaak niet, tenzij je zo graag een bezoekje in mijn rijk wil brengen om het zo zeker te kunnen bewijzen." Apollo fronste zijn wenkbrouwen en klopte geïrriteerd met zijn voet tegen de grond. "Hmm.." ondebrak de zonnegod Hades even, doend alsof hij het serieus overwoog, gewoon om hem dwars te zitten. De wind zwol aan. Hades' mantel waaide op en sloeg hem in het gezicht. Apollo grijnsde erom. "Het maakt Zeus' helemaal niet uit, hoeveel Demeter ook huilt, zolang dat hij zelf met zijn gat in de boter blijft zitten is het oké voor hem. Dus vertel die smeerlap maar dat hij mooi naar de onderwereld kan komen, maar mijn antwoord blijft hoe dan ook nee." Dit antwoord verbaasde Apollo. Ja, het was waar, Zeus was vaak een arrogante klootzak, maar hij gaf echt om zijn familie. De jonge god kwam tot de conclusie dat Hades te lang niet meer op de Olympus was geweest en zich waanbeelden voornam. Veel tijd om daar wat op te antwoorden had hij niet, want Hades sprak snel verder. Waarschijnlijk om te voorkomen dat hij weer in de rede zou worden gevallen. Hij begon het al te leren. "Ze heeft granaatappel gegeten, Apollo." Als blikken konden doden was Apollo eeuwen geleden al hartstikke dood geweest, maar de manier waarop Hades hem nu aankeek liet toch wel een rilling over zijn ruggengraat lopen. "Iets zegt me dat jou drachmen daarbij valt." Door de kille manier waarop waren de woorden Apollo ontgaan. Dat besef kwam nu met een klap in zijn gezicht aan. Apollo sperde zijn ogen wijd open en zette dreigend een stap naar voren, zijn hand opgeheven om Hades een klap te geven terwijl hij uitscheeuwde: "WAT?!" Vlak voor Hades bedacht hij zich en deinsde snel buiten zijn bereik. Hij mocht dan zelf ook wel een god zijn, een strijd tussen twee van hem zou de hele omgeving vernietigen, en dat zou ontoelaatbaar zijn. "Je hebt wat?!" gromde Apollo hem zachtjes toe. "Hoe kón je?!" schreeuwde hij uit. "Hoe kon je dat nu doen, Hades!" Apollo stond te schudden op zijn plek. "Egoïstisch ouwe lul dat je bent! Geen seconde heb je aan diegenen om je heen gedacht, geen seconde!" Apollo's ogen schoten vuur. Hij kon zich niet beheersen. Hoe rustig en beheerst god hij normaal gesproken was, zo agressief was hij nu. Hij kwam naar voren, gaf Hades een flinke klap in zijn gezicht en stapte weer vlug naar achteren. "Jij gaat zo veel problemen krijgen.." fluisterde Apollo dreigend. Toen pakte hij de punt van zijn mantel beet, sloeg het om zich heen, en verdween in de daaropvolgende verblindende lichtflits. Hij hoopte dat Hades nog lang sterretjes zou zien.

~ Topic uit, I think? Wil je er nog eentje met Apollo? Dan zouden we om het verhaal voort te kunnen zetten doen dat de 'problemen die Hades zou krijgen' het bezoekje van Demeter, Zeus en Poseiden in de onderwereld was? Ja, ik stalk jullie topics haha. En dan zou Hades misschien naar de Olympus kunnen komen waar hij toevallig Apollo tegen het lijf loopt? PM maar of je het een leuk idee lijkt of niet : )
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty
BerichtOnderwerp: Re: Worn out places, worn out faces {Apollo}   Worn out places, worn out faces {Apollo} Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Worn out places, worn out faces {Apollo}
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Apollo
» I didn't expect you here (Apollo)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Eternal :: Midgard » :: Grieks Grondgebied :: Olympia-
Ga naar: