Eternal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexEternalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

 

 Puh-lease, I was just having a nice dinner!

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptywo feb 06, 2013 6:51 pm

~ Hades
Apollo's schalde helder door de grote zaal. De tafel voor hem was goed gedekt, en de goden rondom hem waren vrolijk en hadden het naar hun zin. Net als hijzelf. Voor het eerst in tijden was hij weer vrolijk. Vandaag was de dag dat Hades Persephone, zoals hij Kore nu genoemd had, terug zou brengen naar de aarde. Dat was altijd een vrolijke dag op de Olympus. Zelfs Zeus zou dan zijn zorgen even vergeten. Apollo dronk zijn bokaal leeg en voelde de wijn een weg door zijn keel branden. Hij hield van dat gevoel. Dionysos keek hem aan met een grijns. Apollo lachte terug. Opeens schoot hem een idee binnen. De vele glazen wijn die hij al gedronken had speelden zeker een rol, maar Apollo besloot eens een stuk te spelen op zijn gitaar. 'Excuses-moi, dieux,' zei hij geheimzinnig en liep met stevige pas naar zijn vertrekken. Daar greep hij zijn lievelings gitaar, een mooie akoestische, gemaakt van laurierhout, en begaf zich weer richting de feestzaal. Daar aangekomen ging hij op tafel zitten en tokkelde wat vrolijke deuntjes. Niet de viel later was het stil en was Apollo's gezang het enige geluid wat te horen was in de zaal.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptywo feb 06, 2013 8:36 pm

"Ik ga je missen.." Fluisterde ik met een bittere ondertoon in mijn stem tegen haar oor aan. Ik liet mijn lippen hartstochtelijk langs de hare glijden en slaakte na afloop een ontevreden zucht. Ik hoorde het gejoel in de feestzaal al in de grote gang van de Olympus. Zoals gewoonlijk was er weer een groot feest georganiseerd omdat Kore terug was. En desondanks dat het feest voor alle goden bestemd was en mijn echtgenote toch nooit er heen ging, mocht ik er niet binnen. Het irriteerde me allemaal enorm, en zeker wanneer ze met die boodschapper van Zeus omging, die trouwens weeral één van zijn zonen was, Hermes... Ik keke haar na toen ze de gang uit liep richting haar moeder en draaide me toen in een ruk om. Uit de feestzaal weerklonk een vrolijke melodie, met het luidkeels gezang van een jonge man. Aan het korte, gekrulde bruine haar en de brede glimlach op zijn gezicht herkende ik Apollo toen ik de zaal binnengelopen kwam. Je kon een speld horen vallen terwijl hij zong, de hele zaal vol goden en godinnen werd stil maar het vredige plaatje werd verstoord toen het gegalm van zware voetstappen weerklonk. Ik schraapte mijn keel om de aandacht naar me toe te trekken, en het klonk als een zwaar gebrom. "Kap eens met dat gejengel.." Snauwde ik en ik wierp hem een dodelijke blik toe met mijn ijsblauwe kijkers.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptywo feb 06, 2013 9:44 pm

/ik ga ook vanuit de ik-persoon proberen te schrijven/

Zware voetstappen verstoorden het ritme van mijn lied. 'Stop eens met dat gejengel.' Hades. Een voorzichtige gemompel ging op onder de andere goden. Bij Zeus, het leek wel of ik de enige was met een beetje verstand. Hades kon ons toch niets maken, waarom dan zo bang? Ik stopte mijn lied. Niet omdat hj het vroeg, maar omdat de goden nu wat anders van me verwachtten dan een mooi lied. Ik hoorde hoe Athena voorzichtig mijn naam zei, en twijfelde voor een moment, maar de grijns van mijn andere helft haalde me over de discussie met de dood. 'Hades,' smaalde ik. 'Wij willen niet dat jouw verschrikkelijke smaak op het gebied van muziek ons feest verstoord.' Ik ging iets verzitten en keek hem strak in de ogen. 'Daarnaast mag jij hier niet komen.' Als de god nou iets minder chagrijnig was all over the time.. 'Ga weg.' De laatste woorden klonken zo vijandig dat ik er zelf bijna kippenvel van kreeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyzo feb 10, 2013 10:19 pm

"Hades," Aah, de jonge god was tenminste niet zo achterlijk geweest me te vergeten. "Wij willen niet dat jouw verschrikkelijke smaak op het gebied van muziek ons feest verstoord." Sprak hij hoogmoedig. Een simpele grijns sierde mijn lippen, de kille blik in mijn ogen ontdooide echter niet. Niet onvriendelijk verhief ik mijn stem. "Mozart, Beethoven, ... Allemaal sterfelijk en toch veel beter dan jouw getokkel. Is de dag eindelijk gekomen dat de mens ons overstijgt?" Ik schreed met een blik vol genoegen naar de eettafel en schonk mezelf een glas vol wijn in terwijl Apollo verder praatte. "Daarnaast mag jij hier niet komen. Ga weg." Met een lach draaide ik me om en nipte even van mijn wijn. "Ik weet dat ik hier niet welkom ben doe me een lol en vertel me eens iets wat ik nog niet weet."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyma feb 11, 2013 6:42 pm

"Ik weet dat ik hier niet welkom ben doe me een lol en vertel me eens iets wat ik nog niet weet." Ik stond op van tafel en sloeg mijn armen over elkaar. Ik bekeek Hades eens goed en probeerde te peilen waar de god van de ondewereld op uit was. "De mens mag jou dan misschien overstijgen omdat het menselijk ras steeds minder bang wordt dood te gaan, maar.." Ik liet een silte vallen. "Mozart en Beethoven hebbben allemaal dat vleugje inspiratie bij mij vandaan. Maar zeg nou eens eerlijk, Hades, die paar deuntjes op de piano is kinderspel vergelijken met mijn klanken." Hades had de hele tijd een van mijn cynische blikken toegeworpen gekregen, maar nu ging ik weer zitten met mijn rug naar de duistere god toe. "Kom zitten en eet, Hades." Geen idee wat de ander bereiken wilde, maar ik was nieuwsgierig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi feb 12, 2013 12:40 pm

"De mens mag jou dan misschien overstijgen omdat het menselijk ras steeds minder bang wordt dood te gaan, maar.." Sprak de God van de muziek zonder enige blijk van angst te vertonen. Er viel een stilte tussen de twee machtige personen. "Mozart en Beethoven hebbben allemaal dat vleugje inspiratie bij mij vandaan." De man die vijfendertig jaren oud leek snoof even vermaakt. "Je stinkt naar eigen lof, Apollo." Kaatste hij terug. De jonge god vervolgde zijn zin. "Maar zeg nou eens eerlijk, Hades, die paar deuntjes op de piano is kinderspel vergelijken met mijn klanken." Hades liep dichter naar de man toe toen hij zich weer omdraaide, die cynische blik los makend van de zijne. "Jij hebt het groen nog achter je oren zitten mannetje, wees toch niet zo ijdel." Hij klemde zijn forse kaken weer op elkaar. "Kom zitten en eet, Hades." Nodigde Apollo hem uit, maar Hades schudde zijn hoofd. "Ik hoef deze burcht niet." Hij liet zich zakken op de stoel die Apollo aangewezen had en gooide zijn benen neer op de stoel naast hem. Hij kon het zich evengoed gemakkelijk maken, niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi feb 12, 2013 6:16 pm

- de ik-vorm is niets voor mij. Vanaf nu weer verder in de 3e enkelvoud haha. (Dit is echt een uitprobeertopic..)
"Jij hebt het groen nog achter je oren zitten mannetje, wees toch niet zo ijdel." Apollo hoorde hoe Hades op de stoel ging zitten. Vanuit zijn ooghoek zag hij hoe de god van de onderwereld zijn benen op een andere stoel legde. En dan noemde Hades hém onbeschoft. Nou ja, dat deed hij niet direct, maar dat kun je uit zijn woorden wel opmaken. "Groen achter de oren of niet," zei Apollo in een toon die Hades een beetje belachelijk maakte. "Maar ik heb meer van de wereld gezien dan jij, jij zit toch alleen maar dag in dag uit in dat donkere, saaie, stinkhol van je. Ik snap niet hoe je het daar uit kunt houden." Apollo had zich niet naar Hades gekeerd toen hij sprak en schonk zichzelf nog een glas wijn in. Het was zó leuk Hades kwaad te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydo feb 14, 2013 1:03 pm

>> Ooc: Hahaha, doe gerust hoor xD Ik ben beter in de ik-vorm :'D

"Groen achter de oren of niet," Hoonde de god van de muziek als antwoord. "Maar ik heb meer van de wereld gezien dan jij, jij zit toch alleen maar dag in dag uit in dat donkere, saaie, stinkhol van je. Ik snap niet hou je het daar uit kunt houden." De god van de onderwereld sloeg zijn hoofd achteruit in zijn nek om een luide bulderlach door de zaal te laten klinken. Wat een naïef mannetje, het amuseerde hem maar tegelijk vond hij het ook maar zielig. Hij richtte zich naar hem toe en keek hem met een opgetrokken mondhoek aan, één van zijn arrogante blikken. "Stonden je ogen ook wagenwijd open voor alle ellende die je gezien hebt op je pad? Ik sta met mijn beide benen stevig op de grond, en jij? Het enige wat je doet is tokkelen op dat stomme ding van je en rondtrekken. Kom maar eens naar beneden, nu nodig ik je zelf uit. Ik durf te wedden dat je het bij de minste marteling uitgilt als een kleine meid."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydo feb 14, 2013 3:57 pm

Hades keek hem arrogant aan. Apollo grijnste. Een wedstrijd in arrogante blikken zou hij zelf gaan winnen. "Stonden je ogen ook wagenwijd open voor alle ellende die je gezien hebt op je pad? Ik sta met mijn beide benen stevig op de grond, en jij? Het enige wat je doet is tokkelen op dat stomme ding van je en rondtrekken. Kom maar eens naar beneden, nu nodig ik je zelf uit. Ik durf te wedden dat je het bij de minste marteling uitgilt als een kleine meid." Apollo's grijns veranderde een een beledigde uitdrukking. "De wereld is een verschrikkelijke plaats, Hades, dat kan ik niet ontkennen. Jij denkt wel dat alles wat ik doe lief zijn en muziek maken is. Maar dat heb je mis. Ik ben zelf ook niet een onbeschreven blad. Ik heb net zulke slechte dingen gedaan als zo'n beetje elke andere god. Die martelingen waarmee jij drijgt maken mij niet bang. Weet je zeker dat je mij uit wil nodigen in je paleis?" Apollo trok vragend een wenkbrauw op. Dit kon nog leuk worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydo feb 14, 2013 6:36 pm

Die brede grijns die hij terug kreeg van de onsterfelijke man zinde Hades helemaal niet. Het was overduidelijk dat Zeus niets om zijn kinderen gaf, of het nu goden, halfgoden of stervelingen waren. Hij voedde ze niet op, zelfs niet wanneer hun moeder er niet meer voor hen was, en daar was deze snotaap het perfecte voorbeeld van, vond Hades. Die stomme grijns kon hij wel van zijn gezicht af rijten. Wat een idioot, zeker toen die blik veranderde naar een beledigende uitdrukking. "De wereld is een verschrikkelijke plaats, Hades, dat kan ik niet ontkennen. Jij denkt wel dat alles wat ik doe lief zijn en muziek maken is. Maar dat heb je mis. Ik ben zelf ook niet een onbeschreven blad. Ik heb net zulke slechte dingen gedaan als zo'n beetje elke andere god. Die martelingen waarmee jij drijgt maken mij niet bang. Weet je zeker dat je mij uit wil nodigen in je paleis?" Hades' bulderende lach klonk weer doorheen de zaal. "Oh mannetje, als mij dat de ideale kans geeft om dat prachtige gezichtje van je te kunnen spiesen dan zou ik niet twijfelen." Dit werd steeds plezanter.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydo feb 14, 2013 6:50 pm

Even terug had Hades' lach door de zaal gebulderd, maar nu was het Apollo's beurt. Zijn heldere lach galmde door de zaal. "Vreemd eigenlijk, dat we beiden om hetzelfde lachen, maar op zo'n andere manier.." Apollo wreef even met zijn hand langs zijn gezicht. Ja, Hades had gelijk, het was inderdaad prachtig. "Kom op zeg, Hades, iedereen weet dat jij mij niets kunt doen. Of dat nu hier is of in de onderwereld zelf. In case you didn't notice, I'm a god." Apollo keek Hades aan alsof de god van de onderwereld een labiele idioot was. "Daar komt bij dat ik de god ben van het licht en de geneeskunst. Denk je nou serieus dat jij mij iets kunt maken?" Apollo wachtte niet op antwoord. "Nee, dat denk ik ook niet." Hij draaide zich weer om en nipte van zijn wijn. En terwijl Artemis boosaardig naar hem lachte vervolgde Apollo: "Dag, Hades."
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydo feb 14, 2013 7:30 pm

Apollo's heldere lach voegde zich bij de zijne, maar nu was het hij die dichtklapte. Ontzet keek hij hem aan, en als blikken konden doden had Hades de jonge god al lang naar de onderwereld gezonden met zijn ijzige blik. "Vreemd eigenlijk, dat we beiden om hetzelfde lachen, maar op zo'n andere manier.." Sprak hij toen hij ook uitgelachen was. De oudere man had geen idee waar het snotjoch heen wilde met die opmerking. "Kom op zeg, Hades, iedereen weet dat jij mij niets kunt doen. Of dat nu hier is of in de onderwereld zelf. In case you didn't notice, I'm a god." De mondhoeken van de God van de Onderwereld krulden omhoog. "Goden zijn ook klein te krijgen. And in case you didn't notice," Hades kreeg een zweem van een gemeende glimlach toen hij zijn woorden herhaalde. "Ik ben de god van de onderwereld, wie houdt de titanen onder andere achter slot en grendel? Of de honderdarmigen?" Hij liet zijn blik weer over de zaal glijden, die ondertussen al goed gevuld was met Goden die naar het spektakel waren komen kijken. Dat vonden ze toch, een goede discussie. "Daar komt bij dat ik de god ben van het licht en de geneeskunst. Denk je nou serieus dat jij mij iets kunt maken?" De blik op Apollo's gezicht begon nu serieus irritant te worden. Het ging niet lang meer duren voor Hades hem te lijf ging. Hij deed net zijn mond open toen deze hem alweer de mond snoerdde. "Nee, dat denk ik ook niet. Dag, Hades." Hij grijnsde breed toen hij van zijn wijn nipte. Hades was niet voor niets ook de god van de metalen en de rijkdom, wat hij nu in zijn hoofd haalde liet hem al venijnig lachen op voorhand. "Best. Vergeet je gratis sessie onderwereldse acupunctuur niet." En terwijl hij opstond om weg te lopen, barstte het glas in Apollo's handen in duizend kleine stukjes met een enkel knipje van zijn vingers.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyza feb 16, 2013 6:51 pm

"Ik ben de god van de onderwereld, wie houdt de titanen onder andere achter slot en grendel? Of de honderdarmigen?" Een gemeen lachje verscheen op Apollo's gezicht. "Laat me je even helpen herinneren, ze zijn gevangen in jouw rijk, inderdaad. Maar het is de kracht van álle Olympische goden die de Tartaros gesloten houdt, niet alleen de jouwe." Apollo dronk zijn glas leeg maar hield het vast. "En daarbij, je kunt moeilijk dreigen ze vrij te laten, want als je dat doet weet je dat ze jou als eerste zullen vernietigen. Je lieve pappie als eerste." Apollo kon het niet laten te grinniken. Hij hoorde Hades opstaan en weglopen. "Best. Vergeet je gratis sessie onderwereldse acupunctuur niet." Apollo wilde zich omdraaien om wat beledigends naar Hades terug te roepen, maar daar kreeg hij de kans niet voor. Het glas dat hij nog in zijn handen had barste in stukken en de scherpe scherven sneden zijn huid open. Apollo gromde en stond op. In een paar stappen stond hij voor Hades' neus. De god van de onderwereld was iets langer dan hij. Apollo zei niets, maar hief zijn hand op zodat Hades het goed kon zien. Even gloeide zijn hand en toen sloten de wondjes zich.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyza maa 16, 2013 9:58 pm

Een gemene lach speelde rond Apollo's lippen toen hij inpikte op wat de oude God zei. "Laat me je even helpen herinneren, ze zijn gevangen in jouw rijk, inderdaad. Maar het is de kracht van álle Olympische goden die de Tartaros gesloten houdt, niet alleen de jouwe." Hades had diep gebromd bij die tegenspraak. "En daarbij, je kunt moeilijk dreigen ze vrij te laten, want als je dat doet weet je dat ze jou als eerste zullen vernietigen. Je lieve pappie als eerste." Het kindse gegrinnik vulde de zaal. Wat had het voor zin om er op te antwoorden? Dat was enkel de aandacht die hij wou, ook al ging het tegen al zijn streven in om hem het laatste woord te geven.

In no-time stond de jonge god van de geneeskunde voor hem. De Hel torende boven hem uit, maar de jongen hield hem bij. Een brede, venijnige glimlach vulde Hades zijn gelaatstrekken toen hij de scherven glas en het bloed op zijn handen zag. Hij ving er maar even een glimp van op, want niet veel later gloeide Apollo's hand en genazen zijn wonder vanzelf. Ze verdwenen als sneeuw voor de zon. "Oh," Hoonde Hades alsof het hem helemaal niet tegenzat, onmerkbaar geïrriteerd sprak hij verder. "Gebruik je nu ook al je krachten om zelf je miezerige wondjes te helen?" Dat was pas zwak, je eigen krachten gebruiken om te helen.. "Zwak.." Vezelde hij minachtend en liep verder, zoals hij van plan was, langs de god heen.

>> Sorry sorry sorry voor het late antwoord //Ik zou me moeten schamen zelfs//, 'k probeer om vroeger te antwoorden en mijn inspi te laten heropleven, I promise!

Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi maa 19, 2013 7:43 pm

"Oh," spotte Hades, "gebruik je nu ook al je krachten om zelf je miezerige wondjes te helen? Zwak.." De god draaide zich om en liep weg.
Apollo rolde even met zijn ogen. "Dus dat is wat jij zwak vind, eh? Nou, weetje wat ik pas zwak vind? Een wijnglas laten knappen in iemands handen gewoon voor de lol. En daarbij, waarom zou ik littekens op willen lopen als ik er ook wat aan doen kan? In tegenstelling tot jij heb ik liever meisjes in m'n bed die er vrijwillig ingedoken zijn." Een gemeen lachje speelde rond zijn lippen. Pas toen beseft hij dat de andere goden nog aan tafel zaten. Natuurlijk wisten ze wel dat hij veel meisje gehad had, maar het was opzich best wel genant om hardop te zeggen. Nu ja, niets meer aan te doen.
"Ga je ons nu al verlaten, Hades? Ben je bang dat je de discussie verliest? Ik heb je zelf uitgenodigd met ons mee te eten, en jij bent zo asociaal het af te slaan? Dat doe je dan misschien in de onderwerld, maar op de Olympus werkt het dus anders, hè?" Apollo wist ook wel dat het verstandiger was Hades gewoon weg te laten gaan, maar hij was nu on fire. Er zou wat meer nodig zijn dan wat glasscherven om hem nu tegen te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyzo maa 24, 2013 9:09 pm

"Dus dat is wat jij zwak vind, eh? Nou weetje wat ik pas zwak vind? Een wijnglas laten knappen in iemands handen gewoon voor de lol." Begon de jonge God. Een duistere glimlach verscheen rond Hades' lippen waarna hij zich weer omdraaide. "Kom eens hier dan verbouw ik dat leuke gezichtje van je gewoon voor de lol. Eens zien of je dat ook zwak vindt." De man sprak echter gewoon verder. "En daarbij, waarom zou ik littekens op willen lopen als ik er ook wat aan doen kan? In tegenstelling tot jij heb ik liever meisjes in m'n bed die er vrijwillig ingedoken zijn." Een onbegrijpelijke blik verscheen op zijn gezicht. "En waar is het gedeelte gebleven die daar iets te maken mee heeft? Ze doet het vrijwillig, jij dwaas, en ik hou het er tenminste bij één. Dan heb ik tenminste niet zo'n bastaardkind zoals jíj." Snauwde hij met een vertrokken gezicht terug. Met een laatste minachtende blik draaide hij zich op. "Ga je ons nu al verlaten, Hades? Ben je bang dat je de discussie verliest? Ik heb je zelf uitgenodigd met ons mee te eten, en jij bent zo asociaal het af te slaan? Dat doe je dan misschien in de onderwereld, maar op de Olympus werkt het dus anders, hè." Hades kraakte zijn vingers al terwijl hij door liep. "Ik heb geen zin in deze vieze burcht, noch het dineren met een ongemanierd varken. Dit is gewoon een aanvaring, manneke, de discussie is nog niet eens van start gegaan."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyma maa 25, 2013 6:00 pm

"Ik heb geen zin in deze vieze burcht, noch het dineren met een ongemanierd varken. Dit is gewoon een aanvaring, manneke, de discussie is nog niet eens van start gegaan." Apollo grinnikte. "Wil je hiermee zeggen dat die discussie nog komen gaat?" De jonge god rolde even met zijn ogen. "Weet je, Hades, ik snap jou echt niet. Waarom ben je altijd zo chagrijnig en kortaf? Je bent een gód, je kunt alles doen wat je wil, een leven vol plezier en blijheid maar nee, jij hangt altijd rond in de onderwereld met een chagrijnige blik op je gezicht. Waarom geniet je niet gewoon eens van het leven net zoals wij allemaal doen? Heeft Kore je dan helemaal niets geleerd al die tijd dat ze bij je was? Volgens mij zou je best oké zijn als je niet altijd zo boos." Apollo zuchtte overdreven en liep weer naar de tafel met het diner. "En over ongemanierde varkens gesproken, dit beestje hier ziet er behoorlijk lekker uit." En met deze woorden sneed hij een stukje varken af. Eigenlijk hield Apollo niet zo veel van vlees, maar om Hades nog even lekker te kunnen stangen deed hij natuurlijk alles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptyma maa 25, 2013 7:33 pm

"Weet je, Hades, ik snap jou echt niet. Waarom ben je altijd zo chagrijnig en kortaf? Je bent een gód, je kunt alles doen wat je wil, een leven vol plezier en blijheid maar nee, jij hangt altijd rond in de onderwereld met een chagrijnige blik op je gezicht. Waarom geniet je niet gewoon eens van het leven net zoals wij allemaal doen? Heeft Kore je dan helemaal niets geleerd al die tijd dat ze bij je was? Volgens mij zou je best oké zijn als je niet altijd zo boos." Met een woedende blik beende de man terug naar de tafel, om vlak over de jongeman heen te buigen toen hij zat en een stukje vlees af begon te snijden. "En over ongemanierde varkens gesproken, dit beestje hier ziet er behoorlijk lekker uit." Hades sloeg zijn vuist op tafel. "Ik kan alles, já, maar als de onderwereld de enige plek is waar ik zo ver mogelijk bij jóú uit de buurt ben dan zeg ik zeker geen nee. Daarbij kan ik er niet aan doen dat je IQ-gehalte zo laag bij de grond gezakt is dat je er geen bal van begrijpt, ik durf te wedden dat je onder nul uitkomt als ze het testen."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi maa 26, 2013 7:29 pm

Apollo gniffelde even en schudde zijn hoofd. "IQ-testen gaan helemaal niet zo laag, Hades. En daarbij," Apollo's ogen flitsten en hij draaide zich om naar Hades, "ben ik helemaal niet dom. Ik hou ervan een beetje te lopen stoken, maar ik ben zeker niet dom. Maar wat zie ik nu? Toch wel zin om een hapje te komen eten?" Hij stopte een stukje van het vlees in zijn mond. "Toch zou ik geen varken eten als ik jou was, wie weet roept het wel verkeerde associaties op. En dat moeten we natuurlijk niet hebben." De god liet een plagende maar stralende glimlach zien en schonk toen zijn wijnglas weer vol. "De wijn is wel voortreffelijk, moet ik bekennen." Apollo veerde op. "Over wijn gesproken, ik hoorde dat je daar wel fan van bent? Dan kunnen we misschien blijkbaar toch nog wat lol maken samen. Kan ik je een glas aanbieden?" Apollo wachtte niet op antwoord maar toverde een glas van tafel en schonk het vol. "Hier," zei hij en drukte het glas bij Hades in handen. "En kijk een beetje uit met glas als je wilt, het is nogal scherp. Niet iets om mee te spelen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi maa 26, 2013 8:03 pm

"IQ-testen gaan helemaal niet zo laag, Hades. En daarbij," Antwoordde de jongen uitdagend, waarbij de oudere man zijn ogen nauw kneep. De jongen draaide zich om. "ben ik helemaal niet dom. Ik hou ervan een beetje te lopen stoken, maar ik ben zeker niet dom. Maar wat zie ik nu? Toch wel zin om een hapje te komen eten?" Ratelde Apollo door, met een verveelde blik plofte Hades neer op de stoel naast hem. "Toch zou ik geen varken eten als ik jou was, wie weet roept het wel verkeerde associaties op. En dat moeten we natuurlijk niet hebben." Hades rolde met zijn ogen en ging er niet op in. "De wijn is wel voortreffelijk, moet ik bekennen." Sprak hij verder terwijl hij zijn glas weer vol schonk. "Over wijn gesproken, ik hoorde dat je daar wel fan van bent? Dan kunnen we misschien blijkbaar toch nog wat lol maken samen. Kan ik je een glas aanbieden?" Hij wou zijn hoofd schudden toen het glas er al stond. Hij drukte het in zijn handen, verplicht nam hij het aan. "En kijk een beetje uit met glas als je wilt, het is nogal scherp. Niet iets om mee te spelen." Hades zette zijn lippen aan de rand en dronk aarzelend een teugje, het zou wel niet vergiftigd zijn. Hoog uit wat kruiden erin gemengeld misschien, maar hij rook er geen. "Hoe zit het met je boom Apollo?" Hoonde Hades om van onderwerp te wisselen. Hij plaatste het glas voor hem op tafel. "Wat was haar naam ook al weer.." Even peinsde de god. "Daphne?"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi maa 26, 2013 8:19 pm

Als blikken konden doden was Hades lang geleden al gestorven, maar de blik die Apollo hem nu gaf was ook niet behoorlijk netjes. "Daphne?" Apollo gromde. "Wat laag Hades, laat de doden hier buiten, oké? Ik begin toch ook niet over jouw oceanide.. Hoe heette ze ook al weer.. Hmm.. White, Blanche? Oh nee, Leuke, dat was het." Even keek Apollo Hades serieus aan. "Ja, Hades, ook dat is wel bekend. En geloof me of niet, ik voel met je mee. Ik weet hoe je je voelt namelijk." Apollo ging zachter praten zodat alleen zij tweeën zijn woorden zou kunnen horen. "Ik weet van de pijn in het hart, en ik weet ook van de gedachten die je 's avonds uit je slaap kunnen halen. Zelfs nog na al deze jaren.." Apollo zuchtte en vervolgde weer op normale toon. "Liefde is niet zo simpel, hè oompje?" Zijn bekende grijns brak weer door. Hij had wel gezien hoe Hades het glas had geinspecteerd. "Kom op zeg, je drinkt hetzelfde als ik. Waarom in Zeus' naam zou ik jou willen vergiftigen?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi maa 26, 2013 8:37 pm

De smalende grijns op zijn gezicht werd alleen maar breder toen Apollo hem kil bekeek. De blik brandde door zijn vel en beenderen heen, nu wist Hades zeker dat hij een gevoelige snaar geraakt had. "Daphne?" Herhaalde Apollo in een gegrom alsof hij niet kon geloven dat de god van de onderwereld het net aangekaart had. "Wat laag Hades, laat de doden hier buiten oké? Ik begin toch ook niet over jouw oceanide.. Hoe heette ze ook al weer.. Hmm.. White, Blanche? Oh nee, Leuke dat was het." Hades richtte zich op bij het horen van die naam en keek de jongeman indringend aan. Zijn ijsblauwe ogen leken te ontvlammen in een fel, blauw vuur van haat. "Leuce." Verbeterde hij op een sissende toon. Hij had liever de andere wijze van haar naam, die klonk en oogde zoveel mooier. Dat moest de god van de muziek toch wel begrijpen? "Ja, Hades, ook dat is wel bekend. En geloof me of niet, ik voel met je mee. Ik weet hoe je je voelt namelijk." Apollo praatte nu op een gedempte toon, hij wist wel van wanten op het gebied van spanning creëren. "Ik weet van de pijn in het hart, en ik weet ook van de gedachten die je 's avonds uit je slaap kunnen halen. Zelfs nog na al deze jaren.." Hades' gezicht betrok, zijn blik dwaalde af naar het laatste stukje van de vloer die hij voor zich kon zien. "Dank voor je medeleven, maar ik ben niet zo kleinzerig als jou. Ik heb Persephone." Loog hij op monotone toon. Apollo praatte weer op luide toon verder. "Liefde is niet zo simpel, hè oompje?" De gebruikelijke grijns brak weer door. "Kom op zeg, je drinkt hetzelfde als ik. Waarom in Zeus' naam zou ik jou willen vergiftigen?" Breed grijnsde hij terug. "Vergiftigen kan ook betekenen iemand de slechtste wijn geven die er bestaat, hè? Dit is echt goedkope brol." Hij duwde zijn glas weg. "Jij bent duidelijk niet veel gewend thuis" Hades kreeg een minachtende blik op zijn gezicht
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi apr 02, 2013 6:39 pm

De jonge zonnegod rolde met zijn ogen. "Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat jij een vreselijk slecht smaak hebt, hè Hades? En dat het helemaal niet ligt aan de wijn hier." Apollo gaapte verveeld en sloeg met een sierlijke beweging zijn hand voor zijn mond. Apollo verbaasde zich telkens weer over Hades. Het ene moment liet hij een glas in je hand barsten, het volgende moment zat 'ie naast je te zaniken over een wijntje, dat overigens van behoorlijk goede kwaliteit was. Nou ja, het was niet altijd rozengeur en manenschijn. "Maar vertel eens, Hades," begon hij, "wat doe je eigenlijk allemaal in de onderwereld? Ik ben wel benieuwd wat daar allemaal te beleven valt."
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptywo apr 03, 2013 10:00 pm

"Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat jij een vreselijk slecht smaak hebt, hè Hades? En dat het helemaal niet ligt aan de wijn hier." Sprak de zonnegod op een betweterig toontje, wat een ettertje. "Geloof me," Antwoordde Hades terwijl zijn gezelschap gaapte. "de wijn uit de Onderwereld is héél wat beter dan hier." Het klonk snauwend. "Maar vertel eens, Hades," begon hij toen om duidelijk van onderwerp te veranderen. Hij spande zijn spieren op, het leek alsof hij nu pas overging op de échte zaak. Hades had het veel liever op mensen die straight to the point zijn. "wat doe je eigenlijk allemaal in de onderwereld? Ik ben wel benieuwd wat daar allemaal te beleven valt." Hij rolde met zijn ogen, een geïrriteerde zucht ontsnapte zijn lippen. Zo typisch, hij had weer te hoog verwacht. Al bij al bleef dit ettertje een bastaardkind, zo laag van niveau. "Even zien, de papieren doen, zaken regelen, mijn wraak plannen, zieletjes kwellen, wederom mijn wraak plannen.. En niet te vergeten het bedenken van jouw persoonlijke straf in de diepten van Tartarus, je zal binnenkort je intrede kunnen doen wanneer ik klaar met mijn snode plannen ben. Je bent niet de eerste op mijn lijst, mijn excuses dat ik je zo speciaal liet voelen voor een moment. Iemand moet het toch doen, hé."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Apollo

Apollo


Aantal berichten : 346
Registratiedatum : 21-07-12

Character sheet
Leeftijd:: Uiterlijk achter in de 20. Maar is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: I'm such a player.

Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Emptydi apr 16, 2013 7:17 pm

Apollo snoof. Hades was zo'n zielig persoon. "Je wraak plannen?" spotte hij. "En dan? Wat bereik je daar nu weer mee. Wie heeft jou nou persoonlijk dwars gezeten? Geen sterveling, die zien jou nooit, want jij zit alleen maar op je luie reet in dat stinkhol van je. Ik bedoel.. Met de papieren doen bedoel je vast toiletpapier, want wat voor boekhouding heeft de onderwereld nou nodig?" Apollo keek even om zich heen en zag enkele goden lachen om zijn grap. 't Was niet eens grappig. De meesten lachten dan ook als een boer met kiespijn. Apollo trok een wenkbrauw op. Waren ze dan serieus bang voor Hades? De god van de onderwereld kon hen niets maken, ze waren allen goden! Een paar Olympiërs dropen af. Apollo schudde zachtjes zijn hoofd en dronk zijn glas leeg. Even keek hij twijfelend naar de fles die nog op tafel stond. Zou hij.. Nee, dat zou geen goed idee zijn. Hij had al wel genoeg wijn gehad voor vandaag. Hij was trouwens best benieuwd wat Hades van zijn niet zo smakelijke grap zou vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puh-lease, I was just having a nice dinner!   Puh-lease, I was just having a nice dinner! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Puh-lease, I was just having a nice dinner!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Eternal :: Midgard » :: Grieks Godendom :: Olympus :: Feestzaal-
Ga naar: