Eternal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexEternalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

 

 Puuuuuhleeeaaaaaase!

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Athena

Athena


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 03-08-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Dordrecht

Character sheet
Leeftijd:: Onsterfelijk, maar rond de 55.
Groep:: Grieken
Partner:: Sometimes I love you, sometimes I wanna highfive your face with a chair, Hephaistos.

Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty
BerichtOnderwerp: Puuuuuhleeeaaaaaase!   Puuuuuhleeeaaaaaase! Emptydi aug 07, 2012 11:48 pm

Haar ogen opende zich. Ze lag in een enorm bed, bezaaid met rozenblaadjes en zachtjes verlicht door de zon die door het gordijn scheen. Voorzichtig bewoog Apate zich wat omhoog en een stekende koppijn schoot door haar hoofd. Op de grond lagen wat kleren, een paar lege flessen wijn en wat vlekken waarvan Apate niet eens wilde weten waarvan het was. Toen keek ze naast zich. Naast haar lag een knappe jongen, wiens naam ze niet wist. Al gauw werd het momentje alleen verstoord door een dienaar van haar tempel. “Goedemorgen Apate, waar kan ik u mee van dienst zijn?” vroeg de vrouw en keek de godin doordringend aan. Apate liet een luide boer en stapte het bed uit. “Maak een bad voor me klaar, zorg dat het de juiste temperatuur is en niet 2 graden koeler zoals de vorige keer. En haal deze snuiter uit mijn kamer, ik wil hem niet meer zien” De vrouw knikte en terwijl Apate haar ochtendjas aantrok, gromde ze wat. “Dat verstond ik duidelijk” zei ze vrolijk en liep door naar de eetkamer. De tafel was rijkelijk gedekt met lekker fruit en yoghurt. Apate nam plaats op de stoel die aan de kop van de tafel stond en legde wat fruit op haar boord. “Ik wil vermaakt worden!” riep Apate. Een bel rinkelde en een jongeman kwam uit een deur. De jongeman begon met vuurspuwen, maar na vijf minuten liet Apate hem al stoppen. “PUUUUUUUHLEEEAAAASE! Noem jij dit vermaakt? Volgende!” riep ze en de jongen droop af. Nu kwam er een meisje met een mand en een fluit. Ze begon de fluit te bespelen en uit de mand rees een cobra. Een luide gil van Apate vulde de kamer. “Breng deze vrouw onmiddellijk naar…naar…weet ik veel, een plek waar ze nooit meer iemand zal zien!” riep ze kwaad en nam nog een hap van haar banaan. Wie ging haar vermaken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Florence

Florence


Aantal berichten : 43
Registratiedatum : 03-08-12
Woonplaats : 221 Baker Street

Character sheet
Leeftijd:: 19 years 'ld
Groep::
Partner:: I DON'T CARE

Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puuuuuhleeeaaaaaase!   Puuuuuhleeeaaaaaase! Emptywo aug 08, 2012 12:14 am

'Serieus, wát is er mis met je gehoor?' Haar toon sloeg over, haar ogen vlamden. Of tenminste, het ene oog wat zichtbaar was vlamde op. 'Ik zei nee. Nee is nee.' Ze keek de vrouw aan, verontwaardigd door het bevel. 'Maar meiske, goden en godinnen accepteren geen nee.' antwoordde de vrouw, die kennelijk niet onder de indruk was van Florence's uitbarsting. 'Dan leren ze dat maar, want ik treed voor niemand op als ik daar geen zin in heb. En al helemaal niet voor een godin.' Ze snauwde de woorden zowat, de vlammen uit de open haard achter haar laaiden op. 'Maar meisje, je hebt geen keuze. Ze moet vermaakt worden. We hebben je al betaald, je kunt niet meer terug.' Vuur verzamelde zich rond Florence's handen terwijl de vrouw sprak, maar het verdween toen ze het over betaling had. 'Wacht. Wát? Ik heb niets van betaling ontvangen.' De vrouw knipte in haar vingers en binnen een minuut stond hij voor haar. 'Ah. Ik wist het, jij was niet pluis.' De jongen grijnsde naar haar, haalde een hand door zijn haar. 'Ach, jij was dronken. En geweldig. Ik was je betaling, schat.' grijnsde Matt - zo heette hij, volgens haar, maar zeker was ze er niet van - en hij verdween weer in een van de gangen. Ze zuchtte, maar bleef kwaad kijken. 'Goed, na een betaling kan ik niet weigeren. Kennelijk. Maar zodra ik terug kom, beleef je wat.' Opnieuw zoog ze het vuur rond haar handen, maar dit keer dreigde ze met een vlammende vingertop de vrouw in de fik te steken. 'Denk de volgende keer na voordat je een halfgodin in de val lokt.'
Woest stormde ze de deur door, deed niet eens de moeite om hem dicht te slaan, of om het vuur rond haar te doven. Ze stond daar, vlammen dansten rond haar armen. Het gaf haar blanke huid een soort gouden gloed, maar het waren alleen haar armen die vlamden. Ze vouwde ze over elkaar - zorgvuldig, zodat haar jurk niet in de fik vloog - en keek brutaal op. Haar ene zichtbare oog staarde de godin - ze wist niet welke en eigenlijk gaf ze daar ook niets om - terwijl ze begon te praten. 'Luister, miss godinnetje, ik heb hier geen zin in. Ik heb een van je jongetjes in bed vermaakt en daardoor sta ik nu hier, maar ik heb hier geen zin in.' De vlammen doofden langzaam, waarna ze brutaal naar een van de stoelen liep - of eigenlijk danste - en ging zitten. 'Ik weet niet eens waarvoor ik hier ben.' mompelde ze kwaad, waarna ze - alsof dit een gewoon ontbijt was en niet de tafel van een of andere godin - een appel pakte en erin hapte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Athena

Athena


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 03-08-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Dordrecht

Character sheet
Leeftijd:: Onsterfelijk, maar rond de 55.
Groep:: Grieken
Partner:: Sometimes I love you, sometimes I wanna highfive your face with a chair, Hephaistos.

Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puuuuuhleeeaaaaaase!   Puuuuuhleeeaaaaaase! Emptywo aug 08, 2012 12:53 am

“Wat is er gebeurd met alle goede entertainers? Zelfs stervelingen zijn nog beter dan jullie!” riep Apate geïrriteerd uit en draaide zich om op haar stoel. Ze sloeg haar benen over de zij kant van de stoel en at nog een appel. Ze bekeek verveeld haar nagel toen een half geit, half mens haar probeerde te vermaken, maar tevergeefs. Toch trok iets haar aandacht. Een deur knalde open – Ze deed hem niet eens dicht, asociaal vies….!- en ze bleek in vuur en vlam te staan. Apate trok een wenkbrauw op en ging op een normale manier op haar stoel zitten. “Luister, miss godinnetje, ik heb hier geen zin in. Ik heb een van je jongetjes in bed vermaakt en daardoor sta ik nu hier, maar ik heb hier geen zin in.” zei het meisje dat binnen was komen gestormd. Apate trok opnieuw haar wenkbrauw op en kon eventjes niets zeggen. Wait, what? Wát? Durfde dit mormel haar te beledigen? Het vieze, miezerige….
“Daniel…” fluisterde ze zachtjes en knipte in haar vingers “Sluit alsjeblieft de deur, ik zou niet willen dat onze…zeer gewaardeerde gast zo onverwacht zal vertrekken als dat ze aankwam” De jongen knikte en Apate drukte liefdevol een kus op zijn zachte lippen. Van haar dienaren was hij haar favoriet. Toen richtte ze haar aandacht op het meisje. “ Luister, goede vriendin, je bent waarschijnlijk van ver gekomen en ik wil je met alle liefde welkom heten in mijn stulpje, maar helaas heb je mijn vriendelijkheid, geduld en medeleven net in één keer opgemaakt” zei Apate lichtelijk geïrriteerd. Waarom moesten pubers nou altijd zo lastig doen? In haar perfecte wereld zou er geen bestaan.
“Luister, jij gaat nu iets doen waarvan ik onder de indruk raak, want anders kom jij hier niet weg. Niemand verlaat Apates tempel zonder haar wens te vervullen” zei ze agressief en nam weer plaats op haar stoel. “En misschien ben je heel krachtig met je vuurkrachten en weet ik het allemaal waarmee je mee gezegend ben door je Griekse of Germaanse ouder, maar vergeet niet dat ik een godin ben en een godin die wel van een beetje nep houdt.” Ze drukte haar decolleté een beetje naar voren en glimlachte. “Niets is hier wat het lijkt” Ze knikte naar een dienaar, die de vorm aannam van een schorpioen, vervolgens van een cactus en toen weer in zichzelf veranderde.
“Nou, ik stel voor, begin” en ze begon wat met haar hand. De ruimte voor haar werd gevuld met een podium en theatergordijnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Florence

Florence


Aantal berichten : 43
Registratiedatum : 03-08-12
Woonplaats : 221 Baker Street

Character sheet
Leeftijd:: 19 years 'ld
Groep::
Partner:: I DON'T CARE

Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puuuuuhleeeaaaaaase!   Puuuuuhleeeaaaaaase! Emptywo aug 08, 2012 7:19 pm

Het was iets met het Griekse klimaat, maar alle appels hier waren zoet. Niet dat ze er iets tegen had – ze was dol op suikerspinnen – maar zoete appels, daarmee moest je niet bij haar aankomen. De dieprode appel legde ze meteen na de eerste hap weer neer, draaide met een ruk haar hoofd naar de godin toen die begon te praten. ‘Ik ben je vriendin niet, hoef je vriendelijkheid niet en je medeleven al helemaal niet. Wie denk je wel niet dat je bent?’ Een godin, ja, dat wist Florence ook wel. Of liever Demonia. Sja, je mocht haar kinderlijk, gek of schizofreen noemen, maar zodra ze kwaad werd, was Demonia gewoon een betere naam voor haar. Want ze was al schaamteloos, hoezo zou ze dan haar mond houden als ze kwaad was?
Haar mond trok in een onaangename trek, waarna ze opstond. ‘Ik ga en sta waar ik wil. Al was dit de tempel van Zeus, al was het die van Odin zelf. Ik loop weg wanneer ik daar zin in heb.’ Misschien verraadde ze hiermee lichtelijk haar afkomst, door haar grotere minachting van Griekse goden. Maar geef toe, Odin was zo’n beetje haar grootvader. Ofzoiets. Loki had ze nog nooit ontmoet, maar ze was zijn dochter. Dat wist ze wel zeker. Welke andere god had én de macht over vuur én een leugenachtige aard? Juist. Daarbij kwam ook nog dat haar moeder haar had verteld dat ze een mengsel was; een Grieks-Germaanse. Dat betekende dus dat haar godenouder Germaan moest zijn. Een en een werd twee, Loki was haar vader. Maar dat ging ze deze Apate niet aan haar neus hangen. Mooi niet dus. Ze veegde de lok die normaliter voor haar blauwe oog hing weg, staarde de godin recht aan. ‘Het zit namelijk zo; hoeveel jij ook van nep houdt, zoveel hou ik ervan om er recht doorheen te kijken. Illusies lijken nogal op leugens, weet je. En door leugens zie ik zonder moeite heen.’ Ze slikte, staarde ineens naar de brandplekken die haar handen op tafel hadden gemaakt. ‘Dus kom met een volgend argument waarom ik mijn tijd zou verdoen met een godin vermaken. Ik weet niet eens wat je wilt dat ik doe.’ Ze klonk nog steeds verbeten, maar de woede beet ze weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Athena

Athena


Aantal berichten : 39
Registratiedatum : 03-08-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Dordrecht

Character sheet
Leeftijd:: Onsterfelijk, maar rond de 55.
Groep:: Grieken
Partner:: Sometimes I love you, sometimes I wanna highfive your face with a chair, Hephaistos.

Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puuuuuhleeeaaaaaase!   Puuuuuhleeeaaaaaase! Emptywo aug 08, 2012 9:41 pm

Puuuuuhleeeaaaaaase! Tumblr_m8g8v6iRil1rdnorho1_400

Apate drukte haar handen tegen haar slaap. “Och meisje, kan jij alsjeblieft je mond dicht houden? Ik heb een verschrikkelijke koppijn en jouw gekwebbel maakt het alleen maar erger” zei ze geïrriteerd en nam een slokje water. Ze had haar oog eventjes opgetrokken toen ze over Odin begon. Odin? De Germaanse God? Dus…dit meisje? Was zij…een Germaan? Een Germaan in haar tempel? O nee, dat dacht ze niet. “Zip it, shrimpy..” beet Apate het roodharig meisje toe om haar gezeur te onderbreken. Ze stond op en liep voor de tafel langs. “Daniel, kom eens even hier alsjeblieft?” zei ze zachtjes. De jongen kwam aangelopen en keek Apate vragend aan. “Laat Julie en Chiara los. Zet Julie voor de deur, Chiara zet je hier binnen. Begrepen?” Daniel knikte en drukte zachtjes een kus op haar wang. Een blos ging over Apates gezicht, normaal gesproken deed hij dat nooit. Toch bleef ze nog eventjes naar de deur kijken, om er voor te zorgen dat de blos van haar gezicht vertrok en het meisje haar zwakheid niet kon ontdekken. Na een aantal seconden zo gestaan te hebben, draaide ze zich met een ruk om en liep met een snelle pas terug naar de tafel. De tafel tilde ze met ontzettend veel kracht op en gooide deze de ruimte in, met een woedende gil. Een paar dienaren renden er naar toe, om de schade op te ruimen. Toen liep ze naar het meisje toe en liet haar gezicht op een paar centimeter voor het gezicht van het meisje hangen. “Wat ik me nu op dit moment afvraag, is waarom jij een Germaanse God ken? Als jij een Griek was, zou je je daar niet in moeten verdiepen” zei ze tegen het meisje en een klein glimlachje speelde rond haar gezicht “En als jij een Germaan bent, dan ben jij helemaal op de verkeerde plaats. Want je weet toch wel van de oorlog? Of niet dan?” Ze lachte wat harder en liep terug naar haar stoel, waar ze met haar benen over elkaar op ging zitten. “Ik wil dat jij Chiara verslaat!” riep ze en keek naar de tijger die binnen kwam lopen “En ik wil dat je dat dansend doet. En ik wil een Noorse dans zien”
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Puuuuuhleeeaaaaaase!   Puuuuuhleeeaaaaaase! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Puuuuuhleeeaaaaaase!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Eternal :: Midgard » :: Grieks Godendom :: Olympus :: Tempels-
Ga naar: