Eternal
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


 
IndexEternalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

 

 The moment of truth.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptyma dec 10, 2012 9:54 pm

"Kom op Hades, je hebt gehoord wat Demeter allemaal veroorzaakt heeft." Sprak Poseidon redenerend en ik wierp hem een scherpe blik toe. Ja ik had het allemaal genoeg gehoord, en ik had het zeker ook wel geweten doen de onderwereld blank stond. Maar alsof ik me daardoor zou laten stoppen? Nooit. "Dat was op aarde, en niet in de onderwereld. Zo lang het buiten mijn rijk blijft gaat het mij niet aan." Siste ik vijandig en ik zag al dat Zeus geïrriteerd begon te zuchten en over de rimpels van zijn voorhoofd wreef. "Het kan niet zo doorgaan!" Brulde hij woedend. "Wel spel die liefde van je dan een les!" Kaatste ik terug. "Je weet hoe ze is, doe toch eens redelijk!" Woedend stond ik recht terwijl Poseidon zo'n toon tegen me aansloeg. "Ze wil haar dochter terug, zoals ik mijn rust terug wil!" Mijn blik vestigde zich gelijk terug op Zeus. "Hoeveel moet ik het nog zeggen?! Ze BLIJFT hier!" Brulde ik terwijl ik me dichter naar hem toe boog. "En wat gaat er nu gebeuren?" Ik schrok op uit mijn woedeaanval toen ik Persephone's stem hoorde en ik ging terug recht staan. "Je blijft!"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptyma dec 10, 2012 10:01 pm


"Je blijft!" zei Hades kattig en ik keek hem met opgetrokken wenkbrauw. ''Ze gaat mee naar huis Hades.'' siste mijn moeder vijandig. ''Of ik blijf ook hier.'' zei ze toen koppig. ''Demeter je kan hier niet blijven! Denk aan de aardlingen!'' riep Zeus en ze schudde verwoed haar hoofd. ''Absoluut niet. Ik laat Kore niet meer alleen. Als zij hier moet blijven blijf ik ook. Punt uit.'' zei ze koppig en ik maakte me los uit haar omarming. ''Hee!'' riep ik zodat ik even de aandacht kreeg. Ik keek naar de vier volwassenen hier en ik schudde mijn hoofd. ''Het lijkt wel alsof ik hier de enige volwassene ben hier op dit moment. Jullie gedragen je allemaal als kleine kinderen want ze krijgen hun zin niet. En het gaat hier om mij, waarom word er dan niks aan mij gevraagd, wat ik wil?'' barst ik met felle stem uit. Beschuldigend keek ik de vier aan. ''Ja ik wil hier blijven, want ik en in de afgelopen dagen dat ik hier ben geweest verliefd op je geworden Hades.'' zeg ik en ik keek hem met een tedere blik aan. ''Ja ik wil terug naar mijn oude huis met jou mam want ik mis het warme zonlicht in al de kilte die hier rond hangt. Maar het kan niet allebei. En ik mis zelfs de Olympus met al zijn goden die denken dat ze te goed zijn. Dus vecht het maar uit, wat er ook gebeurt ik zal toch niet volledig gelukkig worden.'' zei ik en aan het einde klonk mijn stem nog maar zachtjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptyma dec 10, 2012 10:15 pm

"Ze gaat mee naar huis Hades, of ik blijf ook hier." Antwoordde Demeter fel en ik stormde boos op haar af. "Over mijn lijk." Gromde ik woedend. "Demeter je kan hier niet blijven! Denk aan de aardlingen!" Riep Zeus furieus, maar ze was te koppig. "Absoluut niet. ik laat Kore niet meer alleen. Als zij hier moet blijven blijf ik ook. Punt uit." Ik balde mijn vuisten en keek haar met ontblootte tanden aan, alsof ik haar zo kon uiteen rijten als een hond. "Wees dan maar zeker dat ik je verblijf hier zo onaangenaam mogelijk maak, hoe sneller je oprot hoe beter!" Tierde ik razend. Plots schreeuwde de persoon waarom het eigenlijk allemaal draaide letterlijk om aandacht. "Het lijkt wel alsof ik hier de enige volwassene ben op dit moment. Jullie gedragen je als kleine kinderen want ze krijgen hun zin niet. En het gaat hier om mij, waarom word er dan niks aan mij gevraagd, wat ik wil?" Ik keek met een ruk naar haar om. "Je hebt me gezegd dat je hier wilt blijven!" Ze keek me aan toen ik tegen haar sprak. "Ja ik wil hier blijven, want ik ben in de afgelopen dagen dat ik hier ben geweest verliefd op je geworden Hades." Antwoordde ze en keek me met een liefdevolle blik aan, en ik beantwoordde haar blik tot ik mijn hoofd even draaide om Demeter een zelfingenomen blik te schenken. En toen vervolgde ze haar antwoord.. "Ja ik wil terug naar mijn oude huis met jou mam want ik mis het warme zonlicht in al de kilte die hier rond hangt. Maar het kan niet allebei. En ik mis zelfs de Olympus met al zijn goden die denken dat ze te goed zijn. Dus vecht het maar uit, wat er ook gebeurt ik zal toch niet volledig gelukkig worden." De kracht van haar stem zwakte steeds meer af. En ik klapte mijn handen luid tegen elkaar, om ze vervolgens tegen elkaar te wrijven. "Nou, ik word ook niet gelukkig als ze van me afgenomen wordt Zeus en je weet wat ik dan doe." Siste ik en wendde me terug naar mijn zus. "Zet je erover heen moppie, je hoort je dochter ze wil bij mij blijven en dat zal ze."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 8:27 am


Hades klapte luid in zijn handen en wreef toen vrolijk ze tegen elkaar. "Nou, ik word ook niet gelukkig als ze van me afgenomen wordt Zeus en je weet wat ik dan doe." Siste hij e draaide zich toen om naar mijn moeder. "Zet je erover heen moppie, je hoort je dochter ze wil bij mij blijven en dat zal ze." Ik ging op een van de stoelen in de hoeken van de kamer zitten en zwijgend keek ik naar ze. ''En ik word niet gelukkig als ze niet bij me is, en je weet wat er dan gebeurt Zeus, dus ik denk dat je wel weet wat je moet doen.'' siste mijn moeder venijnig naar Hades en Zeus tegelijk. ''Je hebt haar ook wel gehoord, ze wou ook terug mee naar huis.'' ging ze verder en ik kreunde zachtjes. Dit ging nog uren duren. Ik liep naar het deurgat en keek even door de gang. ''Henk!'' gilde ik en gelijk kwam mijn eigen kleine geredde dienaar er aan. Ik gebaarde dat ik wat eten wou en gelijk rende hij weg. Niet veel later kwam hij weer terug met een broodje en ik bedankte hem met een knikje. Rustig begon ik er op te kauwen terwijl ik het tafereel bekeek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 8:20 pm

Persephone ging er even gezellig bij gaan zitten, maar ik schonk er niet echt speciale aandacht aan. "En ik word niet gelukkig als ze niet bij me is, en je weet wat er dan gebeurt Zeus, dus ik denk dat je wel weet wat je moet doen." Siste Demeter venijnig naar mij en Zeus tegelijk. "Je hebt haar ook wel gehoord, ze wou ook terug mee naar huis." Ik gromde opnieuw boos terug. "Henk!" Ik rolde met mijn ogen toen Persephone haar bediende riep. Ik wendde me terug naar het serpent. "Ze kan niet eeuwig bij haar moeder blijven wonen, als je dat denkt!"
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 8:45 pm


"Ze kan niet eeuwig bij haar moeder blijven wonen, als je dat denkt!" siste Hades en rustig ging ik naast Zeus staan om de twee kemphanen te bekijken. ''Als ze hier blijft wonen zal ze dood ongelukkig worden omdat ze het dag licht niet meer ziet. En daarbij, ze kan prima bij mij wonen, tot ze een goeie man vind, die boven op aarde leeft en waar ik haar kan komen opzoeken. Ergens waar ze echt gelukkig kan worden!'' zei mijn moeder op dreigende toon. ''Jij weet net zo goed als ik dat je Kore nooit helemaal gelukkig zal kunnen maken. Ze heeft de zon nodig en de frisse natuur. Ze mag dan wel nu verliefd op je zijn, maar dat is maar kalverliefde. Het zal overwaaien. En bedenk dan wat je hebt gedaan. Ze kan niet meer weg hier en zal dood ongelukkig worden. Hou je van haar?'' zei ik en ik was even stil zodat hij kon antwoorden met ja of nee. ''Want als je écht van haar houdt, dan zou je haar laten gaan met mij mee terug. Want je weet diep van binnen dat dat het beste voor haar is. Ook al ben je het er niet mee eens.''
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 9:12 pm

"Als ze hier blijft wonen zal ze dood ongelukkig worden omdat ze het dag licht niet meer ziet. En daarbij, ze kan prima bij mij wonen, tot ze een goeie man vind, die boven op aarde leeft en waar ik haar kan komen opzoeken. Ergens waar ze echt gelukkig kan worden!" Riep ze woedend terug. "Levende dingen hebben zon nodig Demeter, Persephone is nu gebonden aan de onderwereld en vanaf dat we trouwen zal dat voor eeuwig zo zijn." Kaatste ik terug. "jij weet net zo goed als ik dat je kore nooit helemaal gelukkig zal kunnen maken. Ze heeft de zon nodig en de frisse natuur. Ze mag dan wel nu verliefd op je zijn, maar dat is maar kalverliefde. Het zal overwaaien. En bedank dan wat je hebt gedaan. Ze kan niet meer weg hier en zal dood ongelukkig worden. Hou je van haar?" Ik staar mijn zus recht in de ogen terug aan en wendde mijn blik af, dat zegt toch al genoeg.. Ja was het stilzwijgende antwoord. "Want als je écht van haar houdt, dan zou je haar laten gaan met mij mee terug. Want je weet diep van binnen dat dat het beste voor haar is. Ook al ben je het er niet mee eens." Ik schudde mijn hoofd verwoedt. "Dàt is gewoon echt oneerlijk, Demeter. Je bent me aan het manipuleren."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 9:23 pm


Hades schudde koppig zijn hoofd, alsof hij het niet accepteerde. "Dàt is gewoon echt oneerlijk, Demeter. Je bent me aan het manipuleren." zei hij en ik keek naar mijn moeder. ''Je vind het niet eerlijk omdat je weet dat ik gelijk heb. Je weet dat alles wat ik net zei waar is. Maar je wil het niet horen. Want dan weet je ook diep van binnen dat je haar moet laten gaan. En dat wil je niet. Want je bent net iets te zelfzuchtig voor dat. Je bent net iets te egoïstisch om haar ook het eeuwige geluk te schenken. Begrijp me niet verkeerd, ik noem je niet egoïstisch, want dat ben je niet. Alleen nu wel, en vooral als je haar hier wil houden. Wat nou als ik je beloof dat we je af en toe komen opzoeken? Dan kan zij ook gelukkig zijn.'' zei mijn moeder nu op mildere toon. Ik keek naar hades en wachtte nieuwschierig zijn reactie af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 9:34 pm

"Je vind het niet eerlijk omdat je weet dat ik gelijk heb. Je weet dat alles wat ik net zei waar is. Maar je wil het niet horen. Want dan weet je ook diep van binnen dat je haar moet alten gaan. En dat wil je niet. Want je bent net iets te zelfzuchtig voor dat. Je bent net iets te egoïstisch om haar ook het eeuwige geluk te schenken. Begrijp me niet verkeerd, ik noem je niet egoïstisch, want dat ben je niet. Alleen nu wel, en vooral als je haar hier wil houden. Wat nou als ik je beloof dat we je af en toe komen opzoeken? Dan kan zij ook gelukkig zijn." Ik negeerde de brandende blik van Persephone en staarde Demeter kil aan. Ik wist het, ik wist dat ze gelijk had. En toch.. "Met we bedoel je ook jij. Dat wil je niet, en dat wil ik ook niet." Sprak ik hard en er viel even een tijdelijke stilte. "... Ik wil haar als mijn echtgenote, Demeter. Je weet dat zoiets moeilijk voor me is." Ik dwong het mezelf te zeggen, tegen al mijn zinnen in. "En laat staan dat het kalverliefde is.."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydi dec 11, 2012 9:56 pm


Ik zag hoe Hades mijn moeder aanstaarde, en ik kreeg het er bijna koud van. Ik pakte Zeus zijn arm vast en wachtte in spanning op wat er nu zou komen. "Met we bedoel je ook jij. Dat wil je niet, en dat wil ik ook niet." Sprak hij op barse toon en er viel even een tijdelijke stilte. "... Ik wil haar als mijn echtgenote, Demeter. Je weet dat zoiets moeilijk voor me is." Ik zag aan zijn gezicht dat het hem moeite koste om dit te zeggen. Mijn gedachtes gingen voor een moment terug aan toen hij me vertelde over zijn boom. Leuce. "En laat staan dat het kalverliefde is.." Mijn moeders blik bleef kalm dit keer. ''Ik kan haar alleen laten komen. Want ik voel er inderdaad weinig voor om hier te zitten een hele dag. Dan breng ik haar s'ochtends en kom ik haar s'avonds halen.'' opperde ze en ze was even stil. ''Ik weet dat het moeilijk is voor je Hades, en bij elke andere vrouw had ik je onvoorwaardelijk gesteund. Maar dit is anders. Dit is mijn dochter. En om heel eerlijk te zijn, kan ik het niet aan om haar voor altijd kwijt te zij aan de dieptes van de onderwereld. Elke andere man die op de aarde zou leven zou ik kunnen aanvaarden. Maar niet hier. Dit is ook geen plek voor Kore. En dat weet je.. Maar als je haar echt als je echtgenote wil, is het dan niet belangrijk dat Kore dat zelf beslist of ze dat wil?'' zei ze zachtjes en ze keek me aan met een vragende blik. Mijn mond viel open en alle woorden verdwenen op slag uit mijn hoofd. ''Ik.. Euhm..'' mompel ik en ik sla mijn ogen neer. Ik voelde een arm rond mijn schouders en keek op naar mijn vader. ''Mijn dochter gaat niet trouwen. Ze is te jong. Kore is nog maar een kind.'' sprak hij evenwichtig, hoorbaar geen tegenspraak duldend. Ik keek op naar hem en kreeg een glimlach terug. Ik legde mijn hoofd tegen hem aan en keek naar mijn moeder en Hades.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptywo dec 12, 2012 8:35 pm

"Ik kan haar alleen laten komen," stelde ze rustig voor. "want ik voel er inderdaad weinig voor om hier te zitten een hele dag. Dan breng ik haar 's ochtends en kom ik haar 's avonds halen." Met mijn armen voor mijn borst gekruist, wachtte ik rustig af tot haar volgende voorstellingen, want deze deed hem niet voor mij. "Ik weet dat het moeilijk is voor je Hades, en bij elke andere vrouw had ik je onvoorwaardelijk gesteund. Maar dit is anders. Dit is mijn dochter. En om heel eerlijk te zijn, kan ik het niet aan om haar voor altijd kwijt te zijn aan de dieptes van de onderwereld. Elke andere man die op de aarde zou leven zou ik kunnen aanvaarden. Maar niet hier. Dit is ook geen plek voor Kore. En dat weet je.." Ik draaide mijn hoofd om koppig naar een punt in de verte te blijven staren terwijl ik luisterde naar wat ze verder te zeggen had. "Maar als je haar echt als je echtgenote wil, is het dan niet belangrijk dat Kore dat zelf beslist of ze dat wil?" Ik wist dat ze zich nu naar haar dochter wendde, en ik sloeg mijn blik neer naar mijn zware schoenen omdat ik gewoon niet wou horen. Ik wendde mijn rug naar hen toe en staarde naar de deur. "Ik.. Euhm.." hoorde ik haar mompelen. Ze had totaal geen idee wat ze antwoorden moest. Ze zat tussen twee vuren, en misschien was ze wel helemaal overrompeld. "Mijn dochter gaat niet trouwen." Hoorde ik Zeus met zijn besluit de stilte doorbreken. "Ze is te jong. Kore is nog maar een kind." Sprak ze en op een vreemde manier leek hij mij nu pas echt het bloed vanonder de nagels te halen. Zelfs Demeter kon daar niet tegenop. Met een ruk draaide ik mij om en staarde hem recht in de ogen aan. Ik gunde Persephone zelfs geen blik waardig. Met mijn handen nog steeds op mijn bovenarmen steunend, en mijn armen voor mijn borst gekruist, keek ik hem strak aan. "Dan laat ik de onderwereld aan zijn lot over, en dat is mijn besluit."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptywo dec 12, 2012 8:49 pm


Hades draaide zich om naar mijn vader en keek hem strak aan. "Dan laat ik de onderwereld aan zijn lot over, en dat is mijn besluit." zei hij koppig en ik hoorde mijn vader geirriteerd zuchten. ''Hades, alsjeblieft hee. Doe nou niet zo verdomd kinderachtig. Kore is pas 25. En jij.. Al duizenden jaren. Bij jou vergeleken is ze nog maar een baby. Bij iedereen lijkt ze nog wel een baby. Ze gaat nu gewoon nog niet trouwen. Daarbij is ze nog niet klaar voor de taken die er bij komen kijken áls ze al koningin van de onderwereld zou worden. Ik heb liever dat ze eerst met een gewoon mens trouwt. Of iemand die niet gelijk een hele titel aan haar vast maakt. Ze is een kínd Hades. Je moet dit begrijpen. En daarbij ook nog eens alles wat Demeter net zei.'' zuchtte hij terwijl hij over zijn gezicht heen wreef.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptywo dec 12, 2012 9:02 pm

Een zucht ontsnapte uit zijn mond, maar de donder bleef vreemd genoeg ver weg deze keer. "Hades, alsjeblieft hee. Doe nou niet zo verdomd kinderachtig. Kore is pas 25. En jij.. Al duizenden jaren. Bij jou vergeleken is ze nog maar een baby. bij iedereen lijkt ze nog wel een baby. Ze gaat nu gewoon nog niet trouwen. Daarbij is ze nog niet klaar voor de taken die er bij komen kijken áls ze koningin van de onderwereld zou worden. Ik heb liever dat ze eerst met een gewoon mens trouwt. Of iemand die niet gelijk een hele titel aan haar vast maakt. Ze is een kínd Hades. Je moet dit begrijpen. En daarbij ook nog eens alles wat Demeter net zei." Hij wreef mateloos geërgerd over zijn gezicht. "Ja ik begrijp het ja." Viel ik uit. "Ik begrijp het dat ik een oude zak ben vergeleken haar! Maar wat zit jou daar nog eigenlijk zo dwars aan?!" Sis ik en verander mijn houding even bij de oplopende toon van mijn stem. "Hoeveel vrouwen hebben nog niet in jouw bed gelegen Zeus, die ook allemaal zo jong waren.. Kinderen," Ik snoof en vouwde mijn armen weer. "Voor ons wel ja.. Maar in hun mensenleven waren ze volwassen. Ze is nu volwassen." Ik keek even kort naar haar, en toen weer naar Zeus. "En ik zou het eerlijk gezegd zelf als onsterfelijke niet moeten weten dat ik met een mens trouw. Mensen gaan dood. En dan zijn we weer bij af, dan moet ze naar de onderwereld komen om die man vrij te kopen, maar tegen dan zal ik die arme man al lang getreiterd hebben dat hij hoe dan ook nee zegt om mee te gaan. Niet omdat hij niet van haar houdt, maar uit angst voor mijn wraak."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptywo dec 12, 2012 9:11 pm


"Ja ik begrijp het ja." Viel Hades uit. "Ik begrijp het dat ik een oude zak ben vergeleken haar! Maar wat zit jou daar nog eigenlijk zo dwars aan?!" Sist hij. "Hoeveel vrouwen hebben nog niet in jouw bed gelegen Zeus, die ook allemaal zo jong waren.. Kinderen," Hij snoof en vouwde zijn armen. "Voor ons wel ja.. Maar in hun mensenleven waren ze volwassen. Ze is nu volwassen. En ik zou het eerlijk gezegd zelf als onsterfelijke niet moeten weten dat ik met een mens trouw. Mensen gaan dood. En dan zijn we weer bij af, dan moet ze naar de onderwereld komen om die man vrij te kopen, maar tegen dan zal ik die arme man al lang getreiterd hebben dat hij hoe dan ook nee zegt om mee te gaan. Niet omdat hij niet van haar houdt, maar uit angst voor mijn wraak." Mijn vader zuchtte en keek Hades pissig aan. ''Prima dan doen we het zo. Kore wil je trouwen met Hades ja of nee. Want dat is het minste wat ik kan doen, haar inspraak geven. Als ze niet wil, dan wil ze niet.'' zei hij geërgerd en geschrokken keek ik hem aan. ''Ik ehm..'' mompel ik. Verdorie ik dacht dat ik er net van af was. ''Ik.. Nou.. Uhm..'' stotterde ik en ik keek geschrokken naar Hades. ''Zeus je zet dat arme kind voor blok.'' siste mijn moeder en ik keek even naar haar. ''Ik wil niet trouwen. Niet nu tenminste. Met niemand. Ik wil niet met iemand trouwen die ik niet goed ken..'' stamelde ik fluisterend en ik keek naar de grond, bang voor Hades zijn reactie hier op. In al die tijd was het eens doodstil, en je kon iedereen horen ademen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptywo dec 12, 2012 9:29 pm

Met een nijdige blik keek meneertje oppergod mij aan. Hij besefte dat ik goede argumenten had. "Prima dan doen we het zo. Kore wil je trouwen met Hades ja of nee. Want dat is het minste wat ik kan doen, haar inspraak geven. Als ze niet wil, dan wil ze niet." Ik knikte en wachtte geduldig op haar antwoord. Ze moest nu niet beslissen, vond ik, als ze me maar een ja gaf vond ik alles oké. "Ik ehm.." Mompelde ze. "Ik.. Nou.. Uhm.." Ik zag de geschrokken blik op haar gezicht, en met grote ogen keek ik haar terug aan. "Zeus je zet dat arme kind voor blok." Siste Demeter, en toen klonk Persephone's antwoord. "Ik wil niet trouwen. Niet nu tenminste. Met niemand. ik wil niet met iemand trouwen die ik niet goed ken.." Ik zweeg en verstopte mijn pijn achter mijn grijnzende grimas. "Wel, dat hoeft ook nu niet direct. Jullie zijn blijkbaar toch het feit vergeten dat ze granaatappelpitjes gegeten heeft."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 8:03 pm


"Wel, dat hoeft ook nu niet direct. Jullie zijn blijkbaar toch het feit vergeten dat ze granaatappelpitjes gegeten heeft." hoorde ik Hades zeggen en ik keek op naar Hades en zag dat hij een vage grimas op zijn gezicht had. ''Pitjes zijn niet volledig bindend Hades. Dat weet je ook wel.'' zei Poseidon opeens na een hele tijd stil te zijn geweest. Ik keek op naar hem net zoals mijn moeder. ''En misschien wel ze wel nooit met je trouwen, omdat je niet de moeite neemt of de tijd hebt om haar te leren kennen.'' zei mijn moeder vijandig. Mijn vader zuchtte en je hoorde weer een luid gerommel buiten. ''Ik heb geen zin meer in dit gezeik. Ik wel Kore weer terug naar boven nemen en ze komt je een keer in de zo veel tijd opzoeken. Klaar.'' zei hij en hij keek Hades aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 8:12 pm

"Pitjes zijn niet volledig bindend Hades. Dat weet je ook wel." Zei Poseidon opeens nadat hij na een lange tijd vreselijk stil geweest was. Ik wierp hem een geïrriteerde blik toe. "En misschien wil ze wel nooit met je trouwen, omdat je niet de moeite neemt of de tijd hebt om haar te leren kennen." Demeter siste weer even vijandig zoals daarvoor. "Ik heb geen zin meer in dit gezeik. ik wil Kore weer terug naar boven nemen en ze komt je een keer in de zo veel tijd opzoeken. Klaar." Zeus liet het onweer buiten weer aanwakkeren. Ik keek hem een moment lang aan. "We willen allemaal dingen, maar we krijgen niet altijd onze zin. Plus, wie weet wat er gebeurd als je boven komt.."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 8:22 pm


"We willen allemaal dingen, maar we krijgen niet altijd onze zin. Plus, wie weet wat er gebeurd als je boven komt.." zei Hades duister en ik zuchtte. Dit ging nog uren duren en het begon me ondertussen behoorlijk de keel uit te hangen. ''Hades, dit is volgens mij de enige oplossing. Jullie willen haar allebei bij je hebben, dus de helft van de tijd is ze bij jou, en de andere helft bij Demeter. Wat vinden jullie van die oplossing? En als jullie het er niet mee eens zijn, zoeken jullie het lekker zelf maar uit, dan gaan ik en Kore en Poseidon taart eten in de freakin Olympus en komen we terug als jullie besloten hebben.'' zei hij op pissige toon en ik moest er toch wel om grinniken zachtjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 8:42 pm

"Hades, dit is volgens mij de enige oplossing. Jullie willen haar allebei bij je hebben, dus de helft van de tijd is ze bij jou, en de andere helft bij Demeter. Wat vinden jullie van die oplossing?" Ik keek hem met een grote, boze frons aan. Was dat al niet genoeg om een nee uit te concluderen? "En als jullie het er niet mee eens zijn, zoeken jullie het lekker zelf maar uit, dan gaan ik en Kore en Poseidon taart eten in de freakin Olympus en komen we terug als jullie besloten hebben." Ik stak mijn neus hoog in de lucht en keek minachtend naar Demeter. "Dat mogen jullie dan voor mij hier doen, Persephone zal jullie wel de weg wijzen dan en het de bediendes duidelijk maken."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 8:46 pm


"Dat mogen jullie dan voor mij hier doen, Persephone zal jullie wel de weg wijzen dan en het de bediendes duidelijk maken." sprak Hades en dit keer was het niet mijn vader die geirriteerd zuchtte. ''Okee genoeg!'' zeg ik kwaad. ''Jullie zijn me toch echt een stel zeikerds bij elkaar.'' Ik sla mijn armen woest over elkaar en keek Hades aan. ''Ik stem mee in het plan van Zeus. Geen enkel ander plan. Zo gaan we het doen. Klaar. En als je het er niet mee eens bent, ga ik wel op mezelf ergens wonen waar ik bij geen van jullie zit. Want als ik dit anders voor altijd aan moet gaan horen, nou dan pas ik hoor.'' zeg ik fel en ik keek ze dreigend aan. ''Dus schud elkaar de handjes dan zijn we daar ook weer klaar mee.'' mopper ik en ik keek naar Zeus. ''Maar.. Om de hoeveel tijd wordt er eigenlijk gewisselt?'' vroeg toen mijn moeder zachtjes en ik haalde mijn schouders op. ''Dat mogen jullie weer beslissen. Als jullie maar weten dat ik niet om de freaking dag mijn boeltje bij elkaar pak en weer verplaats. Ik ben een soort speelgoedje dat je maar over en weer kan uitwisselen.''
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 8:55 pm

"Okee genoeg!" Schreeuwt Persephone nu, en ze is kwaad. "Jullie zijn me toch echt een stel zeikers bij elkaar." Met haar armen over elkaar geslagen kijkt ze me aan. "Ik stem mee in het plan van Zeus. Geen enkel ander plan. Zo gaan we het doen. Klaar. En als je het er niet mee eens bent, ga ik wel op mezelf ergens wonen waar ik bij geen van jullie zit. Want als ik dit anders voor altijd aan moet gaan horen, nou dan pas ik hoor." Ik kijk verveeld naar mijn nagels terwijl ik probeer te luisteren. "Dus schud elkaar de handjes dan zijn we daar ook weer klaar mee." Ik zucht geërgerd en hoor Demeter dan praten. "Maar.. Om de hoeveel tijd wordt er eigenlijk gewisseld?" Vroeg ze. "Dat mogen jullie weer beslissen. Als jullie maar weten dat ik niet om de freaking dag mijn boeltje bij elkaar pak en weer verplaats. Ik ben geen soort speelgoedje dat je maar over en weer kan uitwisselen." Ik draai me meer richting de richting van de rest en kijk even van Demeter naar Zeus en dan naar Persephone zelf. "Goed, ik ga akkoord maar op één voorwaarde. En die kennen jullie wel al." Ik krijg een hele serieuze blik op mijn gezicht. "En noem maar een wisseltijd Demeter, ik zeg je wel wat ik er van vind. Maar onthoud wel dat ik geen zin heb om een hele eeuw te gaan wachten."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 9:14 pm


"Goed, ik ga akkoord maar op één voorwaarde. En die kennen jullie wel al." sprak hij en met een serieuze blik in zijn ogen keek hij naar mijn vader en Demter. "En noem maar een wisseltijd Demeter, ik zeg je wel wat ik er van vind. Maar onthoud wel dat ik geen zin heb om een hele eeuw te gaan wachten." Ik zag mijn moeder er even over nadenken en ik dacht even na over zijn woorden. Voorwaarde.. ''Ik ga niet trouwen.'' zei ik koppig en ik hoorde Zeus al weer zuchten naast me. ''Kore..'' mompelde hij en ik sloeg zijn arm van me af. ''Nee. Ik weet heus wel dat je er al over nagedacht had. Hij heeft het je al lang gevraagd niet waar? Net beloofde je me nog inspraak. Nou, ik wil niet trouwen. Klaar.'' zeg ik fel en ik kijk hem met een dodelijke blik aan. ''Het lijkt net alsof jullie aan het onderhandelen zijn voor wereldvrede..'' mompelde Poseidon en Zeus keek hem moe aan. ''In principe is het ook zo.'' antwoorde hij hem en ik keek pissig voor me uit. ''Ik wil haar niet lang missen.. Maar ook zo lang mogelijk bij me hebben..'' dacht mijn moeder ondertussen hard op na. ''Een half jaar. Ieder een half jaar. KLAAR.'' bulderde Zeus in een keer en de grond leek wel te schudden. Geschrokken keek ik op naar hem. ''Iedereen akkoord met dat jullie haar een half jaar krijgen?''
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 9:27 pm

Demeter ging gelijk al nadenken, blijkbaar vond ze het plots oké.. Maar Persephone had het al door. "Ik ga niet trouwen." Wierp ze tegen. "Kore.." mompelde haar vader vermoeid. Hehe, Zeus stemde dus ook àl in met mijn voorwaarde. Ik kreeg een tevreden grijns op mijn gezicht. "Nee. Ik weet heuss wel dat je er al over nagedacht had. Hij heeft het je al lang gevraagd niet waar? Net beloofde je me nog inspraak. Nou, ik wil niet trouwen. Klaar." Zegt ze fel en ik wacht geduldig af. Hoe dit ook verder zou gaan verlopen, het resultaat zou àltijd in mijn voordeel zijn, en dat wist Zeus wel dondersgoed. "Het lijkt net alsof jullie aan het onderhandelen zijn voor wereldvrede.." Mompelde Poseidon droogjes, zijn stille houding even doorbrekend. "In principe is het ook zo.." Mijn grijns werd breder terwijl ik het tafereel bekeek. Het leek wel alsof ze me nu allemaal steunden, en Kore de enige was die tegen spurtte. "Ik wil haar niet lang missen.. Maar ook zo lang mogelijk bij me hebben.." Ik knikte daar bevestigend op, dat wou ik ook ja. "Een half jaar. Ieder een half jaar. KLAAR." bulderde Zeus woedend, en de onderwereld leek op zijn grondvesten te schudden. Kore leek nogal geschrokken, maar ik was mijn broer zijn plotselinge uitbarstingen al gewoon. "Iedereen akkoord met dat jullie haar een half jaar krijgen?" Ik knikte tevreden met een brede grijns en keek mijn zus uitdagend in de ogen. "Als ik mijn vrouw maar op tijd en veilig terug bezorgt krijg, is alles goed."
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Persephone

Persephone


Aantal berichten : 2313
Registratiedatum : 20-07-12
Leeftijd : 27

Character sheet
Leeftijd:: Immortal, maar ziet eruit als een 22 jarige
Groep:: Grieken
Partner:: Hades, the one who stole my heart in a strange way. I will love you forever and always..

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 9:37 pm


Hades knikte met een tevreden uitdrukking en keek toen geniepig naar mijn moeder. "Als ik mijn vrouw maar op tijd en veilig terug bezorgt krijg, is alles goed." zei hij en ik kookte haast van woede. ''Ik. Ga. Niet. Trouwen.'' siste ik en ik moest mezelf in toom houden om niet te gaan gillen. Met een zuchtje keek mijn vader me aan. ''Nee Kore je gaat niet trouwen. Niet nu. Kun je nou alsjeblieft heel even je mond dicht houden..'' mompelde hij en hij keek naar Demeter. ''Akkoord. En als je een vrouw had, dan zou die veilig terug gebracht worden, maar tot nu toe is het alleen maar míjn dochter.'' zei ze vinnig. Zeus wreef weer door zijn gezicht heen. ''Demeter neem afscheid. Hades heeft nog tot aan het nieuwe jaar. Dan beginnen we met die stomme nieuw jaars regeling van jullie.'' zei hij geirriteerd. Mijn moeder nam me direct in haar armen en omhelse me stevig. Ik sloeg mijn armen rond haar middel en verstopte mijn gezicht in haar hals. Ze gaf me een kus op mijn voorhoofd en gaf me nog een knuffel. ''Als je eenzaam bent gewoon bellen.'' fluisterde ze en ik knikte. Daarna liepen Zeus Poseidon en Demeter weg. Ik keek ze na en stond met mijn rug naar Hades toe en bleef met mijn armen elkaar geslagen zo staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hades
Ω Admin
Hades


Aantal berichten : 2606
Registratiedatum : 09-03-12
Leeftijd : 25
Woonplaats : In de onderwereld >:3

Character sheet
Leeftijd:: Oogt rond de 35, is onsterfelijk.
Groep:: Grieken
Partner:: Kore is gone, now she's Persephone the queen of the underworld. My lovely Seph, you're my everything

The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Emptydo dec 13, 2012 9:48 pm

Persephone leek haast in de fik te schieten van razernij. "Ik. Ga. NIet. Trouwen." Siste ze en Zeus keek haar ongecontroleerd zuchtend aan. Hij was toch altijd zo snel geïrriteerd, en nu werkte het zelfs eens in mijn voordeel.. "Nee Kore je gaat niet trouwen. Niet nu. Kun je nou alsjeblieft heel even je mond dicht houden.." Ha, dat was écht het toppunt. Zonder dat ik het besefte werd mijn grijns omgetoverd in een smalende glimlach. "Akkoord. En als je een vrouw had, dan zou die veilig terug gebracht worden, maar tot nu toe is het alleen maar míjn dochter." Sprak ze vinnig en ik lachte breed. Ik zou wel een contractje opstellen, hoe dan ook deze regel zou door blijven gaan tot in het einde der eeuwen. "Demeter neem afscheid. Hades heeft nog tot aan het nieuwe jaar. Dan beginnen we met die stomme nieuw jaars regeling van jullie." Demeter vloog haar dochter in de armen en een moment later verdwenen ze alle drie weer even snel zoals ze gekomen waren. Het duurde lang voordat ik besefte dat Persephone me expres nijdig en afwachtend bleef aanstaren. "Je wou toch blijven," grinnikte ik geamuseerd door haar woedende blik. Het was inmiddels al heel diep in de nacht, en ik was behoorlijk moe maar door dit geruzie er bovenop zou ik zeker nog niet kunnen gaan slapen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://eternal.actieforum.com
Gesponsorde inhoud





The moment of truth. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The moment of truth.   The moment of truth. - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The moment of truth.
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Eternal :: Midgard » :: Grieks Godendom :: De Onderwereld :: Paleis-
Ga naar: